שלבים - הטובים למנהיגותאלירן אהרון

על תכנית המנהיגות הבינלאומית באנגלית לבני נוער 'שלבים' שמענו ממנכ"ל הארגון, יואל פרנקנבורג.

בראיון הוא מספר על הצורך והצמא ההולך וגובר בעוד ועוד קבוצות מנהיגות, ה"משוועות לתכניות מנהיגות גדולות אמיתיות בינלאומיות, דברים שיובילו את הילדים שלהם להגיע לתפקידי מפתח בכל העולם בכל החברות בשפה האנגלית, והחלטנו להרים את הכפפה".

פרנקנבורג מדגיש את יתרונו וחשיבותו של המיזם ככזה שאינו "בועתי", כלשונו אלא מדבר בגדול על מנהיגות גדולה המעניקה לילדים כלים שיאפשרו להם להגיע רחוק בכל תחום בו יבחרו.

"הם יקבלו אצלנו כלים באנגלית, יקבלו כלים למנהיגות ברמה הגבוהה ביותר, יקבלו כלים אישיותיים ויהיו חלק מחבורה של בני נוער שיתחילו כבר מגיל צעיר תפיסה של שותפות וחברות טובה. חבר'ה ברמה גבוהה".

פרנקנבורג מוסיף ומספר על היכולות אותן מתרגלים בני הנוער ב'שלבים', בהן בין השאר בעשייה משותפת, עמידה מול קהל, העברת מסרים ואתגרים נוספים הנוגעים להתמודדות בחיים האמיתיים.

"יש לנו את הכלים, אנחנו יודעים איך עושים את זה עם צוות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, לקחת נוער, להעצים אותו ולגרום להם לעקוף את כל בני הנוער בשכבת הגיל שלהם. יהיו להם יכולות גבוהות יותר, כלים משמעותיים יותר ופוטנציאל להצלחה הרבה יותר גבוהה", אומר פרנקנבורג וקובע כי מדובר בבשורה להורים ו"לנוער הקורא לנו ואנחנו אחריו. הטובים למנהיגות".

על חשיבות ההיכרות עם השפה האנגלית על בוריה אומר יוסף ברוס, מנכ"ל חברתפאן טראוולס, כי על מנת לקבל את הכלים הנכונים להנהגה חייבת להיות שליטה רבה באנגלית ולשם מיצוי הפוטנציאל נצרכות יכולת דיבור וכתיבה ברמה המשמעותית ביותר.

ברוס מזכיר בהקשר זה את ניסיונה של החברה שלו מזה כעשור בהטסת קבוצות נוער ישראלי לחו"ל במגמה לחזק את השימוש והמיומנות בשפה האנגלית. חניכי קבוצות אלה יוצאים לחו"ל יחד עם מדריכים ומדריכות מהארץ ומגיעים להישגים מרשימים בתחום השפה. את היכולות והניסיון שנרכשו בפעילות זו מעתיק ברוס גם למיזם 'שלבים' המשלב במחנה שיתקיים בלונדון גם יכולות שפה וגם יכולות מנהיגות.

"המחנה מיועד לגילאי 12-17. אנחנו רוצים ילדים עם אופי ויכולות להנהיג. יש לנו גם תכניות לנוער שפחות עוסק בהנהגה אלא מעדיפים חופשות קיץ ולימודי קיץ, אבל התכנית הזו מיועדת למנהיגות ולימוד השפה ולמי שרוצה להיות חלק מחוויה מאוד מיוחדת. יש לנו מדריכים צעירים מישראל והאווירה הישראלית והתורנית טובה עם תפילות ולימודים בכל בוקר גם כדי לשמור על המסגרת הדתית וגם כדי למלא את החוויה במלואה".