הושפל. הנייה
הושפל. הנייהצילום: Abed Rahim Khatib /Flash 90

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, זומן ביום שני בבהילות לקהיר - ושם ננזף קשות על מעשיו. כך עולה מדיווח הבוקר (רביעי) בעיתון 'ישראל היום' המתבסס על דבריו של גורם ביטחוני במצרים.

על פי הדיווח זומן הנייה ביום שני אחר הצהריים למטה מנגנוני המודיעין המצרי שבקהיר, ושם, בלשכתו של ראש המודיעין המצרי, כמאל עבאס, הושפל המנהיג החמאסי.

המפגש עם הנייה הגיע לאחר שהמודיעין הישראלי העביר למצרים הוכחות לפיהן אנשי הביטחון של חמאס מאיימים על מפגינים להגיע לגבול ואף מתגמלים בכסף משפחות ובודדים על מנת שיסכנו את חייהם וינסו להתקרב לגדר הגבול. כמו כן התברר כי לא כל הפלגים הפלשתיניים תומכים במהלכי חמאס אלא מבקרים את האירועים שהוא מארגן על גדר הרצועה.

במצרים חוששים שהאירועים יובילו לעימותים אלימים בתוך הרצועה וממילא לאנרכיה בלתי נשלטת. מספרם הגבוה של הרוגי העימותים על הגדר הפתיע את המצרים שזעמו על הנייה ופעולות חמאס.

הבכיר המצרי מצוטט ב'ישראל היום': "איסמעיל הנייה הגיע לקהיר בתוך פחות משעה יחד עם שני מאבטחים שלו שהגיעו עמו במסוק שנשלח להביא אותו. מי שטוען שהמודיעין המצרי ביקש לעשות להנייה כבוד בכך ששלח מסוק במיוחד להביא אותו לקהיר טועה בהחלט. היה זעם רב כנגד הניה והנהגת חמאס".

עוד סיפר כי ראש המודיעין המצרי נתן להנייה והמלווים שלו להמתין מחוץ ללשכה. "זה היה מאוד מביך, אפילו משפיל. כאשר הנייה נכנס לחדר אי אפשר היה שלא לשמוע את הצעקות כלפיו. הנייה אפילו לא ענה. צעקו עליו ואמרו לו בזעם ובאופן שאינו משתמע לשני פנים שהדם של ההרוגים הפלשתינים בגדר על הראש שלו ושל סינואר וחליל אל חייה וכל הנהגת חמאס. אפילו הראו לו צילומים כיצד פעילי חמאס משלמים לצעירים ומשפחות סכומים של עשרות דולרים כדי שילכו למות בגדר".

הבכיר המצרי דיווח עוד כי להנייה ההמום הובהר ע"י ראש המודיעין המצרי עבאס ואנשיו כי המשך ההפגנות שיביא למותם של עוד ועוד פלשתינים יהיה על אחריותו ואחריות הנהגת חמאס. הדגישו בפניו שההיסטוריה לא תסלח לו ולהנהגת חמאס על מספר ההרוגים הלא הגיוני.

השיחה עם הנייה הסתיימה באזהרה לפיה המשך האלימות בגדר יביא את ישראל לבצע חיסולים ממוקדים של ראשי חמאס אחד אחר השני, וכי מצרים ומדינות נוספות באזור המעורבות במאמצי ההרגעה יסתפקו בגינויים הצהרתיים בלבד, במקרה שישראל תשוב למדיניות החיסולים נגד ראשי חמאס.