שגרירות גואטמלה בישראל נפתחת הבוקר (רביעי) בגן הטכנולוגי בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס.

הנשיא מוראלס אמר בטקס פתיחת השגרירות כי "אנו אחים. בין גואטמלה לבין ישראל יש ברית כנה בת 70 שנה. אנו מרגישים בבית כי אנו יודעים שהעם בישראל אוהב את העם בגואטמלה. הילדים שלכם והדורות הבאים יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים כי יש לכם מקום בלב שלנו".

"גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בישראל", אמר ראש הממשלה בטקס החגיגי. "השגריר שלכם לאו"ם היה מאוד פעיל למען המדינה באותה תקופה כדי לתמוך בתוכנית החלוקה. אנחנו חולקים כל כך הרבה ערכים ומטרות על אף שאנחנו רחוקים, אבל אנחנו לא באמת רחוקים".

"ברוח החברות והקשר המשותף אנחנו מברכים אתכם. אני מצפה לדון איתכם בדרכים מעשיות שנוכל לקדם את הידידות והברית הזאת. במסע הבא שלי לאמריקה הלטינית אגיע לגואטמלה", הבטיח נתניהו.

הנשיא מוראלס התייחס להעברת השגרירות בחשבון הטוויטר שלו, וצייץ הבוקר: "תחילתו של יום היסטורי בידידות בין גואטמלה וישראל".

לאחר הטקס יערוך נתניהו הרמת כוסית חגיגית יחד עם מוראלס, בצהריים תגיע המשלחת מגואטמלה לכנסת, בערב נתניהו יערוך קבלת פנים למשלחת במלון המלך דוד ובשעה 21:00 יפגשו שני המנהיגים במעון ראש הממשלה. גם הנשיא ראובן ריבלין ישתתף במאורע ההיסטורי וייפגש עם הנשיא מוראלס ושרת החוץ של גוואטמלה, סנדרה חובל.

צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אתמול הגיעה לישראל המשלחת מהמדינה המרכז אמריקנית, כששר התיירות יריב לוין המתין לה בנמל התעופה בן גוריון. יחד עם הנשיא מוראלס מבקרים בישראל שרת החוץ ושר ההגנה של גואטמלה, וכן משלחת בכירים מהמדינה. זוהי פגישתם השלישית של השר לוין ושל הנשיא.

לוין בירך את הנשיא עם הגעתו והודה לו על העברת השגרירות לבירה. "כמו בראשית ימי המדינה, גם היום גואטמלה, חברת אמת של ישראל, היא השנייה אחרי ארה״ב שמעבירה את השגרירות לירושלים", אמר השר לוין.