רכבו של מור לאחר התקיפה
רכבו של מור לאחר התקיפהצילום: הראל כהן

דוד מור, תושב הישוב בית אל נקלע אתמול (שלישי) בדרכו מישובו למארב אבנים בו לקחו חלק לפחות שבעה צעירים ערבים. ביומן ערוץ 7 סיפר על האירוע שהתרחש סמוך לשעה שבע בערב.

מור מתאר את הנקודה בה המתינו לו הפורעים עם אבנים גדולות בידיהם. מדובר בכביש הראשי המוביל לישוב בית אל, מעט אחרי העיקול החד של הכביש הפונה לעבר גבעת אסף. בנקודת הכביש שמול בית המטבחיים הערבי הגיחו מהשדה הפורעים.

"יש שם ירידה מעט מהכביש. הכביש קצת יותר גבוה מהשדה שממנו הם עלו עד גדר הכביש. לא מדובר בילד אחד או בחור אחד אלא קבוצה גדולה. ראיתי עשרה אבל כנראה לא שמתי לב שהיו עוד מאחורה. ראיתי אותם עומדים קרוב מאוד לכביש, ממש על הגדר עם אבנים גדולות. הנס הגדול היה שזרקו הכול על השמשה הקדמית ועל הפח והכול התנפץ, גם מאחורה".

על השניות בהן הוא מזהה את הפורעים ממתינים לו בצד הכביש הוא מספר כי אלו רגעים בהם "אין לך זמן. האטתי קצת את האוטו. חשבתי לנסוע ברוורס אבל זה פחד, כי משני הצדדים מגיעות מכוניות כך שלא הייתה לי ברירה והייתי צריך לעבור את זה".

"נסעתי לאט. הם עמדו ממש קרוב. האצתי את הנסיעה כשהגעתי קרוב אליהם. הם זרקו הרבה על החלון עצמו. בחלון הקדמי ראיתי שש פגיעות חוץ מהפגיעות בפח ומאחורה הכול נהרס", הוא מספר ומציין כי הפורעים הגיעו למקום כשאינם רעולי פנים אלא בפנים גלויות.

"ייאמר לזכות הצבא שכמה מכוניות מאחורי היה רכב צבאי שראה את האבנים על הכביש והמשיך לנסוע קדימה עד בסיבוב הקרוב, שם עצרתי כדי לראות מה קורה. שבח לה' שהייתי לבד ברכב ולא היה אף אחד שישב מאחורה והיה מקבל את האבנים מאחורה, שם השמשה התנפצה".

יצוין כי הנקודה בה יודו האבנים לעבר רכבו של מור נמצאת מול עמדת צה"ל שמוקמה בשנים האחרונות על הגבעה שממול. "צריך לבדוק מה קורה בעמדה הזו", אומר מור המספר: "חמור יותר הוא שבהמשך פגשתי שוטר בדרך והוא אומר שלא רוצים שיהיו להם עוד הרוגים, ולכן הם צריכים להכיל את כל המקרים כדי שלא יהיו להם בעיות. הוא אמר שהחיילים לא יכולים לירות כאן כי אף אחד לא רוצה להסתבך ולכן מעדיפים לנצור את הנשק, אבל מדובר בסכנת נפשות".

רכבו של מור
רכבו של מורצילום: הראל כהן