הרב שטיינזלץ
הרב שטיינזלץצילום: חזקי ברוך

"סדרת התנ"ך המבואר שכתב הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, כבר הכתה גלים והגיעה לכל קצוות העם היהודי, מילדי וילדות בר/ת מצווה הנהנים ללמוד מתוך הספרים ועד לנשיא המדינה" (נשיא המדינה ראובן ריבלין)

בסרטון הבא, שצולם עוד במהלך העבודה על הסדרה, אומר הרב שטיינזלץ, "אני מנסה להיות הצינור של 3000 שנה" ומסביר מדוע יצא אל הפרויקט האדיר הזה. "אני לא מנסה להטמיע את הדמות שלי על זה, להיפך אני מנסה כמה שאפשר לעשות: הבה נעשה דממה ולתת את הבמה לאברהם אבינו, לשרה, ליעקב".

אני צינור בן 3000 שנה

מרכז שטיינזלץ בשיתוף הוצאת קורן ירושלים השיקו את הסדרה עם סדרת סרטונים של מובילי דעת קהל על הסדרה וכן משחק טריוויה וירטואלי עם שאלות מעולם התנ"ך במטרה לייצר חיבור ולהנגיש את התנ"ך.

על הסדרה: סדרת התנ"ך המבואר מחלקת מחדש את ספר הספרים לכותרת ומבוא לכל נושא ונושא בעשרים וארבעת הספרים. את הפסוקים המחולקים כעת לפסקאות עניין, מלווה ביאור רץ ובהיר של תוכן ומילים קשות.

כל הספרים מכילים את המידע המדעי המעודכן ביותר של מקומות, עמים, צמחים ופרטים הנזכרים בפסוקים לצד תמונות נדירות להמחשה. למבקשים להעמיק ולהרחיב ידע, הרב שטיינזלץ מביא חומרי רקע, מקבילות פנים מקראיות, פירושים חלופיים, דברי מדרש ומחשבת ישראל כמו גם תעודות חיצוניות והערות לשוניות.

את תחילת הביאור פותח הרב שטיינזלץ במילים: "אין תכליתו של ביאור זה להציג חידושים מהפכניים, אדרבא, עיקר עניינו הוא לשמש ביאור שקוף. מגמתו להיות כה בלתי מורגש, עד שהקורא- הלומד לא יבחין בקיומה של מחיצה בינו לבין הכתובים. מעשה ההנגשה הזה מבקש לאפשר לתורה לדבר בעצמה, לנביאים לנבא את נבואתם ולחכמים ללמד את חכמתם."

הרב שטיינזלץ, חתן פרס ישראל למדעי היהדות ובעל עיטור נשיא המדינה, כתב את הביאור לתלמוד, לרמב"ם, למשנה ולתנ"ך.

סדרת התנ"ך המבואר עכשיו במחיר השקה מיוחד: 990 ש"ח (במקום 1530 ש"ח)
לרכישה לחצו כאן

בואו לגלות את התנ"ך מחדש.