אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

ביומן ערוץ 7 שמענו את סיפורו של שמואל עייש, תושב יצהר, שהיה אתמול כמעט לקרבן פיגוע דריסה כאשר המתין בטרמפיאדה ורכב ערבי שעט לעברו.

"הייתי בטרמפיאדה בחוות גלעד לכיוון קדומים, כשהגב שלי לכיוון קדומים. שמעתי רעש מנוע מתקרב, ראיתי רכב פלשתיני סוטה מהכביש, ירד לשוליים והיה ממש עליי. עשיתי צעד אחורה ושלפתי אקדח. כשהוא ראה את האקדח הוא הסיט את ההגה ממני קצת. הייתי עם האקדח עליו כשהוא עבר, אבל בגלל כל חשש מירי לא יריתי", מספר עייש.

בדבריו שולל עייש כל אפשרות שמדובר היה בטעות של נהג. הוא מסביר זאת מתוואי הדרך בו התרחש ניסיון הפיגוע: "הוא היה במטרה ממש לכיווני. השוליים שם מאוד רחבים, הם ברוחב של נתיב, כך שהוא היה צריך לעבור את כל השול, לעבור שני נתיבים, כדי להגיע. כשהוא ראה אותי הוא נתן פול גז כדי להיעלם".

על החשש מתוצאות הירי, חשש שמנע ממנו להגיב על האירוע, הוא אומר: "לצערינו זו המדיניות שלנו וראינו את זה בפרשת אלאור אזריה. אתה יורה במחבל וכולם מסתכלים עליך כאילו ירית בחף מפשע. אדם כזה צריך להיות דמו בראשו, אבל זו המדיניות שלנו שאתה צריך לחשוב לאיזה משפטים זה יגרור אותך וכמה ימי עבודה תפסיד על השטויות האלה. כך זה לצערינו".

"זה חלק מהסיטואציה היומיומית שלנו כאן. אתה סוחב איתך אקדח ושואל את עצמך למה אתה סוחב אותו איתך אם אתה חושש ושוקל", דברי עייש המספר כי לאחר שהאירוע הסתיים הוצגו בפניו צילומי מצלמות המתעדות את המקום ואת האירוע ומהצפיה בסרט האירוע ברור לו מעל לכל ספק שאכן היה מדובר בניסיון פיגוע.