מהומה בזמן נאומו של יו"ר הכנסת באסיפה הלאומית בצרפת

משלחת הכנסת לצרפת, בראשות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השתתפה הבוקר (רביעי) בדיון ועדת החוץ של האסיפה הלאומית, אליו הוזמן על רקע העימותים ברצועת עזה.

בדיון שהפך לסוער, מול אולם מלא מפה לפה בחברי האסיפה, הגן אדלשטיין על עמדתה של ישראל, נוכח עשרות טענות ושאלות של חברי האסיפה, אשר עסקו רובן ככולן באירועים בעזה והניסיון לקשור אותם להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים.

"אין קשר בין העברת השגרירות האמריקאית לאירועים בעזה. כבר שנים שהחמאס מנסה לפגע ולחבל, לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילים. אנחנו כמובן מבכים כל אזרח שנהרג, אך יש אימהות של מחבלים מתאבדים המצהירות שישמחו לשלוח עוד ילדים אל מותם – זה נובע מתפישה, לא מאירועים מדיניים. החמאס עושה שימוש ציני באזרחים", אמר אדלשטיין.

"חשוב שתדעו: מדי יום מעבירה ישראל מאות משאיות עם תרופות ומוצרי מחייה לאוכלוסייה בעזה, אך למרבה האבסורד לפני 3 ימים אנשי החמאס הציתו באש את מעבר כרם שלום שמציל את האוכלוסייה שלהם. אפילו ציוד של צה"ל נשלח על מנת לטפל בפצועים, ודווקא המשאיות האלה נפגעו".

חברת תנועת השמאל "צרפת המורדת", קלמנטין אוטן, הטיחה לעברו בתגובה: "המציאות שונה לחלוטין; אי אפשר להשוות בין אזרחים שמפגינים נגד זכות השיבה ובעד שיפור תנאי המחייה שלהם לטרוריסטים של דאע"ש. הם לא מריונטות של חמאס. הממשלה הימנית הקיצונית בראשות נתניהו היא שנאבקת בשלום ועוברת על חוקים בינלאומיים באופן בלתי מוסרי. לנתניהו וליברמן יש דם על הידיים".

לדבריה הצטרף ז'אן פול לקוק מהמפלגה הקומוניסטית שאמר: "אתה מספר לנו על משאיות שאתם מעברים לעזה, אבל אני עצמי לא הצלחתי להיכנס לשם. מה שהיה בעזה זה טבח. אני מקווה שצרפת תחליט להחרים את האירוויזיון שאמור להתקיים בישראל, כי אי אפשר לתת יד למדינה שנוהגת כך ומפירה את החוק הבינלאומי".

דבריו של אדלשטיין נקטעו מספר פעמים על ידי חברי האסיפה, ומי שנחלץ לעזרתו היה חבר הוועדה היהודי, מאיר חביב אשר אמר "הצדק עם ישראל. השכנים שלה הם לא שווייץ".

יו"ר הכנסת הגיב: "אלה לא הפגנות פציפיסטיות. הצבא לא יורה סתם. נמשיך להגן על גבולותינו כפי שהיתה נוהגת כל מדינה ריבונית. מאשימים אותנו שבגלל ההתנחלויות אין שלום, אבל ישראל עזבה את רצועת עזה, והנה הפלסטינים עדיין בצד הלא נכון של ההיסטוריה. האמינו לי, אני יודע סבל מהו. אך גם כאשר הקג"ב איימו להרוג את אשתי ואותי, וגם כשהם רדפו אחרי הבת שלי, מעולם לא עלה בדעתי לדקור ולהרוג".

יו"ר הכנסת התייחס גם לנושא איראן ואמר "אני מאמין למדינה שמאיימת להשמיד את ישראל, ואיראן אומרת זאת כל הזמן. אני מקווה שאף אחד כאן בחדר לא רוצה שאיראן תחזיק נשק גרעיני. סוכני המוסד הוכיחו לעולם שאיראן משקרת. בשביל מה הם צריכים כל כך הרבה צנטריפוגות? כמות כזאת היא אינה לצורך שימוש אזרחי. מה היתה עמדתכם לו היה לכם את כל המידע הזה כבר בשנת 2015, טרם החתימה על ההסכם עם איראן? הנסיגה מההסכם אינה לצורכי מלחמה אלא להיפך, כדי להגיע ליציבות באיזור".

עוד אמר כי האמריקנים לא איבדו את הלגיטימיות להיות מתווכים במזרח התיכון "האם רק מי שעומד לצד הפלסטינים ראוי להיות מתווך? יש לשמוע את שני הצדדים".

חברי הכנסת אלי אלאלוף, איילת נחמיאס-ורבין ומאיר כהן, אשר ישבו לצד יו"ר הכנסת, הגיבו אף הם. ח"כ אלאלוף אמר בכעס: "אינכם מכירים את ההיסטוריה ודיווחי התקשורת הצרפתית מתעלמים מהמציאות".

ח"כ נחמיאס-ורבין הוסיפה "יישובי עוטף עזה חרוכים משריפות עפיפוני נפץ; איך הייתם מגיבים אתם לו היו משגרים כאלה אל השדות של פרובנס?".