אחד עם מעדן, השני בקושי עם סנדוויץ'

במהלך דיון בנושא התעצמות פערים בחינוך בין פריפריה והמרכז טען ח"כ מקלב כי הפער בין החינוך החרדי לכללי עומד על שליש מול שני שליש

חיים לב , ב' בסיון תשע"ח

ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלב
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דנה בהצעה דחופה לסדר בנושא התעצמות הפערים בחינוך בין פריפריה והמרכז.

במהלך הדיון התריע ח"כ אורי מקלב כי הפערים הקיימים בחינוך חוצים מגזרים. "המצב הזה מדאיג את ההורים. כיום מי שאין ידו משגת לא יוכל להתקדם ולקדם את בניו בחינוך. אלו דברים שאנו נחשפים אליהם גם בוועדה שבראשותי ואלו נושאים שמטרידים ומדאיגים מאוד את ההורים".

בדבריו פנה מקלב לשר הרווחה חיים כץ שנכח בדיון ואמר: "מי כמוך יודע ומכיר את הנתונים שכן גם בהיבט הנוגע לרווחה ישנם פערים גדולים. שני ילדים יושבים בספסל הלימודים, אחד ליד השני, ולאחד יש את האמצעים והיכולות ולשני אין דבר. שניהם באותה כיתה אך ילד אחד יכול להביא את המעדנים הכי טובים וילד אחר בקושי מביא את הסנדוויץ' שהוא דל ולא עשיר לא בתזונה וגם לא במשהו המעורר תיאבון".

''גם בתוך מרכז יש פריפריה. למשל הפער הקיים בין החינוך החרדי לזה הכללי. הפער בין החינוך החרדי לכללי עומד על שליש מול שני שליש בציבור הכללי. לא מדובר במערכות לימוד פרטיות ולא מוכרות הפועלות בניגוד לחוק. אנו מדברים על מערכות חינוך מוכרות וידועות שמשרד החינוך מפקח עליהם. ועדיין הילדים הללו מקבלים שליש ממה שמקבל מקבילו בחינוך הכללי".

"פערים תקציביים כאלה יוצרים מערכת חינוך בה הפערים מתרחבים הרבה יותר. הפערים גדלים יותר ולא מצליחים אחר כך להדביק את התקציב החסר. המערכת כולה, כולל משרד האוצר, צריכה לדעת כי בנושא הפערים יש לשים דגש מיוחד", אמר מקלב שקרא למשרד החינוך לבנות תכנית אשר תשפר את איכות החינוך בערי הפריפריה.