הר חברון
הר חברוןצילום: מועצה אזורית

בטקס שהתקיים השבוע בישוב נגוהות שבמועצה האזורית הר חברון חנכה קרן קימת לישראל מצפור חדש.

הטקס התקיים בנוכחות ראש המועצה, יוחאי דימרי, ומנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל, ירון אוחיון, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל , ארנן פלדמן, סגן יו"ר קק"ל ויו"ר ועדת הכספים בקק"ל, ילדי נגוהות ותושבי נגוהות.

את המצפור בנו קק"ל מרחב דרום במהלך השנה האחרונה והעבודות כללו פיתוח קרקע, פינוי סלעים, יצירת שבילים ונטיעת עצים וצמחים והצבת מבני כושר ציבוריים. המצפור החדש נמצא בגובה של 700 מ' מעל פני הים ומשקיף על אזור השפלה וצפון הנגב.

במהלך העבודות לפיתוח המצפור נחשפה מתחת האדמה עמדה ירדנית שנועדה לשלוט על שפלת יהודה והדרכים המובילות ממנה לגב ההר.

היישוב נגוהות הנמצא בסמיכות ליישובי חבל לכיש ונהנה מתנופת הפיתוח והקליטה שחווה האזור. לאחר שסיימו לאכלס את שכונת 'בנה ביתך 'החדשה, לאחרונה חתמו ביישוב הסכם עם חברת 'לשם' לבניית חמישים יחידות דיור נוספות. במקביל נמצאים כיום בבניה מספר פרויקטים ציבורים כמו-בית כנסת וגני ילדים.

ירון אוחיון, מ"מ מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל אמר בנאומו, "זו פעם ראשונה שאני מגיע לישוב נגוהות ואני מוכרח להודות שאני מתרגש. כל פעם שאני מגיע למקומות חדשים במסגרת תפקידי ורואה את היופי של ארצנו אני מבין את חשיבות קרן קימת והצורך שקק"ל תגיע לכל פינה במדינה ותקדם פרויקטים מגוונים עבור תושבי ישראל.

אני מקווה שיהיו לנו עוד הזדמנויות להגיע לנגוהות, הנוף המשתקף מהישוב מדהים. אנו נמשיך לפתח וליצור - בשביל זה קק"ל קיימת. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לברך את מנהל המרחב החדש, דניאל גיגי, ולאחל לו הצלחה רבה משום שההצלחה שלו היא הצלחה של קק"ל ושל כל תושבי הנגב".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, הודה לקק"ל בנאומו וציין, "היישוב נגוהות נמצא בתנופת צמחיה חסרת תקדים המצפור מצטרף לפרויקטים רבים אותה מובילה המועצה עם היישוב. אני מודה לקרן קימת לישראל על ההשקעה והמאמץ להקים את המצפור. מדובר במעשה ציוני ואני מוקיר על כך תודה. בזכות קק"ל הישוב נגוהות מקבל שדרוג. קק"ל תמשיך לעשות ציונות בכל ארץ ישראל ולכל עם ישראל, כמו שעשתה מיום הקמתה".