אריה דרעי
אריה דרעיPhoto by Alex Kolomoisky/POOL

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הסביר היום (ה') את סיבת התנגדותו להורדת אחוז החסימה. לטענתו, הורדת אחוז החסימה תפר את היציבות השלטונית.

תחילה הסביר כי ש"ס אינה המפלגה היחידה המתנגדת להורדת אחוז החסימה. "ראשי המפלגות: ליברמן, כחלון, בנט וליצמן, מתנגדים להורדת אחוז החסימה. על פי ההסכם הקואליציוני, אי אפשר להוריד את אחוז החסימה או לשנות אותו, כל חוק יסוד, בלי הסכמת כל מרכיבי הקואליציה", אמר בראיון לגל"צ'.

אשר לחשש שהובע במערכת הפוליטית מפני אי צליחתה של ש"ס את אחוז החסימה, אמר דרעי כי "אני מאוד מאוד מתרגש ומאוד מעריך את דאגתו של ראש הממשלה, אני גם הצעתי לו: תדאג לליכוד, אני אדאג לש"ס. אני לא דואג בכלל, אם הייתי דואג - הייתי פועל. תראו את התוצאה. ש"ס בעזרת השם - מהיכרותי את השטח - תצליח ואני מעודד, ואני מאוד מודה לאלו שדואגים לנו".

בדבריו הבהיר כי הוא מטיל וטו על כך. "אני מתנגד בכל תוקף להורדת אחוז החסימה, אני שם וטו. אי אפשר כל בחירות לשנות את השיטה, אנחנו מטריפים את המערכת, צריכים קצת יציבות, העלינו את אחוז החסימה, יש בכך ברכה. אתה רוצה שאגיד מה יקרה אם יורידו את אחוז החסימה? מה יקרה בבית היהודי? מה יקרה ביהדות התורה? מספיק. אתם רוצים מפלגות של 2-3 מנדטים?".

בהמשך הפתיע ואמר כי לדעתו יש לשקול העלאת אחוז החסימה. "אני מבחינתי חושב שצריך לשקול אפילו להעלות את אחוז החסימה, מעבר למה שהעלו עכשיו, כדי שיהיו גושים יותר גדולים".