לטייל בארץ ולהתחבר לשורשים
לטייל בארץ ולהתחבר לשורשיםצילום: יח"צ ou

עשרות חניכי ''מקום בלב'' של ארגון ה-OU ישראל, תלמידי בית הספר בגין בבית שמש, יצאו לפנות בוקר יחד עם הוריהם למסע חוויתי במצדה.

המסע הינו אירוע סיום למסע ההכנה אותו עברו התלמידים כהכנה לגיל מצוות, ומתקיים בשיתוף הסוכנות היהודית ומשרד החינוך.

התלמידים הנרגשים יצאו מהבית בשעה 01:00 לפנות בוקר יחד עם הוריהם מבית שמש. לקראת הזריחה החלו התלמידים לעלות בעלייה המאתגרת של שביל "הסוללה" במצדה, כאשר לנגד עיניהם ראו את הזריחה ואת המדבר המתעורר לחיים.

לקראת הזריחה הגיעו התלמידים אל פסגת מצדה, שם התחלקו למספר קבוצות שסיירו בין התחנות השונות בהר, כמו בור המים הענק, בית הכנסת ו'צוק הצעקות'.

בתחנות למדו הצעירים והצעירות בצורה חווייתית על ההיסטוריה של מצדה ושל עם ישראל, כאשר המדריכים ובנות השירות שליוו אותם לכל אורך השנה, התחפשו לרומאים הבאים לכבוש את ההר, ומציבים בפניהם דילמות ערכיות ומוסריות.

שיאו של האירוע היה טקס מרגש, שבו קראו בספר התורה וכל ילד חיפש את "האות שלו בתורה". בהמשך, הופיעו הילדים בפני המשפחות וההורים שהיו חלק בלתי נפרד מהמסע, כאשר בסוף הטקס הוענקו לכל הנערים גביעי קידוש ולכל הבנות זוג פמוטים איתם הם יוכלו לצאת לדרך של מצוות כבוגרים.

טיול בני ובנות המצווה למצדה, מסכם שנה של מסע בעקבות הזהות היהודית, ערכים, מנהיגות ועוד, אותו חוו ולמדו חניכי OU ישראל במהלך השנה האחרונה בתהליך ארוך ומשמעותי שכלל מפגשים ופעילויות רבות.

גיא, אחד מתלמידי בית הספר שהשתתף במסע, סיפר "היה לנו ממש כיף במהלך השנה ללמוד על המורשת שלנו בצורה נעימה ומעניינת. היום מסע העלייה היה מרגש במיוחד כשזכינו לטייל בארץ ולהתחבר לשורשים".

אמו של גיא שהשתתפה אף היא במסע הוסיפה, "עברנו הבוקר חוויה מרגשת מאוד של חגיגת בר ובת מצווה במצדה. המסע אותו הילדים עברו בשנה האחרונה נתן להם להבין מהי המשמעות של הגיל המיוחד הזה".

חיים פלזנר, סמנכ"ל OU ישראל תיאר "היום לכבוד בני ובנות המצווה, טיפסנו יחד עם ההורים של בני הנוער, נתנו להם זמן איכות עם ילדיהם כאשר הם עוזבים הכל ומבלים ביחד. העלייה לפנות בוקר למצדה הייתה קשה, אבל כשראינו את השמש זורחת התמלאנו עונג. כך גם בשאר תחומי החיים- כדי לראות את האור אנחנו צריכים להתאמץ. זהו המסר שרצינו להעביר היום לילדים לקראת גיל מצוות".

מנהלת בית הספר "בגין" מרים פורת ציינה "תלמידי בגין כובשים את מצדה כבר ארבע שנים, שם אנו נוהגים לציין את גיל המצוות. מצדה - סמל לנחישות, נאמנות וזהות יהודית, הוא מקום חשוב לציין בו את גיל המצוות. במהלך השנה, בית הספר שלנו זוכה לעבודה משותפת עם "מקום בלב" ששולחים לנו מדריכים המעבירים שיעורי מורשת שגורמים לנחת רוח לילדים ולהורים".

גלית, סגנית המנהלת, הוסיפה "במהלך השנה OU ישראל שולח אלינו מדריכות משובחות המעשירות את התלמידים בנושאי יהדות בגובה העיניים. היום הגענו לשלב הסיום של ההכנה שהילדים עברו לקראת בר ובת המצווה אותו החלטנו לציין פה במצדה".

צילום: יח"צ ou