הכתובת "העבודה משחררת" בשער מחנה אושווץ
הכתובת "העבודה משחררת" בשער מחנה אושווץצילום : חיים צח לע"מ

קבוצת חוקרים צרפתיים שבדקה את השיניים של הצורר הנאצי לשעבר, קובעת כי הוא אכן מת מהתאבדות על ידי בליעת כדור ציאניד ומבקשת "לעצור את תאוריות הקונספירציה" כדבריהם.

"השיניים של היטלר אותנטיות, אין בכך כל ספק. המחקר שלנו מוכיח כי היטלר אכן מת בשנת 1945. אפשר לעצור את כל התאוריות הקונספירציה על היטלר.

הוא לא ברח לארגנטינה בצוללת, הוא לא נמצא בבסיס מוסתר באנטרקטיקה או בצד האפל של הירח" אמר הפרופסור פיליפ צ'רלייה, אחד מעורכי המחקר. תוצאות המחקר פורסמו על ידי ארבעת החוקרים במגזין המדעי "European Journal of Internal Medicine".

על פי הבדיקות נמצאו בשיניו של היטלר אבנית לבנה וללא סימני בשר, מה שמוכיח כי הצורר הנאצי אכן היה צמחוני וכי מדובר בשיניים המקוריות שלו.

המחקר נערך במרץ ויולי 2017, לאחר שהשרות החשאי של רוסיה איפשר לצוות החוקרים מצרפת גישה אל שרידי שיניו של היטלר, בפעם הראשונה מאז שנת 1946. מלבד השיניים, חברי הצוות הצרפתי יכלו גם להביט בחלק מהגולגולת של היטלר, שם הבחינו בחוק שנגרם כתוצאה מקליע כדור אקדח שככל הנראה נורה על ידי היטלר עצמו.

"תוצאות המחקר גם שופכות אור חדש על דרכי התאבדותו של היטלר. לא ידענו האם הוא התאבד על ידי בליעת כדור ציאניד או ירי בראשו, וקרוב לוודאי כי מדובר בשניהם יחד", אמר צ'רלייה, מומחה לרפואה אנתרופולוגית ומשפטית.