קידום אתר
קידום אתרצילום:pixabay

החיפוש במנועי החיפוש, העלאת אתרים ובפרט הפרסום ההמוני וההשפעה העצומה שקיימת ברשת האינטרנט על דעת הקהל- נחשבים מרשימים, מתקדמים ומצד שני אינטגרליים ובלתי נפרדים מחי היומיום התקינים.

ואולם, כבר היום ברור לנו- כי בהיוולדו של האינטרנט ובעת שהגלישה בו הפכה להיות חלק מרכזי בחיי היומיום ובפרט בתחומים כמו- פרסום, שיווק וכלכלה- החלה להתבסס תרבות פרסום שונה לחלוטין מזו שהכרנו עד כה.

חשיבות גדולה ומכרעת בבניית האתר ובפרסומו ברשת האינטרנט- ראשית, כבר בעת הקמתו של אתר חדש ובנייתו- אתר ששייך לעסק רווחי- חברה למטרות עסקיות ( של מכירה וקנייה)- חייב להיות יועץ בכיר משמעותי, מיומן ובעל ניסיון שידע לסייע באופן מיטבי ואפקטיבי ביותר על מנת לגרום להכוונה ולהסללה של האתר בדרך לפרסומו ברשת האינטרנט. יחד עם זאת, כולנו כבר מודעים לתחרות העזה שקיימת בשוק הפרסום דווקא תחת רשת האינטרנט. האתר- שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהאינטרנט, מהעסק – חייב להתנהל באופן הראוי ביותר על מנת למצות את יכולת הביצוע העסקי והשיווק של האתר או/ ו של החברה. ובמילים אחרות- מלבד כל תפקידי הניהול, השיווק, המכירות והפרסום אחד ממרכזי הכובד המשמעותיים של הפרסום הוא אמנות המיתוג. על מנת לגבור על אתרים מתחרים, על מנת לפתח אתר שייראה מושך את העין, מושך את הלב ומתנוסס באון מעל פני אתרים מתחרים- חובה שאיש מקצוע מיומן ימצא דרכים יצירתיות ומקוריות להפוך את האתר המדובר לאתר רצוי, ממותג ומפותח- מפורסם הרבה יותר משל המתחרים. אם כן, ישנו צורך בחדשנות בתפיסת העולם והמרחב להעלאת קרנו של האתר בעיני הלקוחות.

קידום אתרים- למה צריך את זה? פה בדיוק נכנס לתחום מקדם האתרים- תחום קידום אתרים הוא נושא מבוקש ומכריע בכל הקשור לפרסום ולשיווק דרך אתרי הרשת ובפרט כאשר מדובר בחברות שאין להן דרכים אחרות לפרסום חוצות- למשל: חברות קטנות ואנונימיות יחסית שאין להן תקציב לפרסום באמצעי התקשורת המקובלים- ברדיו ובטלוויזיה, ולפיכך הן נשענות על מנועי החיפוש של רשת האינטרנט. הכוונה היא שהאתגר החשוב במיוחד העומד בפני מקדם האתרים הוא הצורך בכך שהוא עוסק בהכרח לבדל ולייחד את האתר הרלוונטי ביחס למתחריו- ועל מנת לעשות זאת חובה לנתח ביתר קפדנות את מילות המפתח- מילות החיפוש.

ניתן לומר לסיכום- הדרך היחידה המאפשרת לקדם- למתג אתר אינטרנטי כמצליח וכמרוויח יותר היא דרך קידום אתרים.