אברהם צימרמן
אברהם צימרמןצילום: יח"צ

בדקנו ומצאנו חברה שמתחזקת ומשפצת רבים מהבניינים בגוש דן. שיחה מרתקת על תוספת בניה, שיפוץ ותמ"א, חברת צימרמן יזמות וביצוע.

תל אביב אינה עיר יפה. חלק מהבעיה היא ריבוי בניינים מוזנחים שפרוסים ברחובות מרכז העיר הישנה – אחד העם, אלנבי, לילינבלום, אבן גבירול. מצבם של הבניינים רעוע ומהווה סכנה לנפש, לא רק לעין. לעיתים מונפקים צווי "מבנה מסוכן" המחייבים את הדיירים לשפץ ולתחזק את המבנה. במקרים אחרים, הדיירים נאספים על מנת להציל/לשקם את הנכס שלהם ולשפר את איכות חייהם. בכל המקרים: דרושים שירותים של חברה מקצועית.

בדקנו בתל אביב ובגוש דן ומצאנו חברה קבלנית, המתמחה בתמ"א , תוספות מרפסות ושיקום בניינים . "צימרמן יזמותוביצוע" שסיימה והגישה עשרות פרוייקטים של תמ"א בשנים האחרונות וגם שיפצה ושיקמה מאות בניינים נוספים.

מנהל הפרוייקטים בחברה, אילן אדרי, הוא קבלן וותיק ומנוסה עם 30 שנות ניסיון בתחום. הוא מספר: "באופן עקרוני, כדאי לפנות רק לקבלנים שמופיעים ורשומים כחוק בפנקס הקבלנים. לא כדאי להתפתות ולהעסיק את מי שנותן מחיר זול במיוחד או כאלה שאין להם ברזומה מספיק עבודות שהסתיימו בהצלחה. אם החברה שנבחרה אינה מעניקה אחריות לגבי איכות העבודה, אם אין לה פיקוח הנדסי צמוד, היא עלולה לצאת באמצע הפרוייקט .

מנכ"ל החברה, אברהם צימרמן, דמות מוכרת ואהודה בתחום מסביר: "בעלי מקצוע מתקשים לעיתים לחשב מראש את כל העלויות ולוקחים על עצמם פרוייקטים בלי חישוב נכון של בלת׳׳מים כך שזה משאיר את הקבלן ללא רווחים ואז מתחילות הבעיות.

בגלל הצעות מחיר לא מתאימות. זה יוצר מצב שבו כולם ניזוקים, גם השכנים הדיירים שמצפים לסיום הפרוייקט. מספיק שקבלן לא לקח דווח עבודה בקילוף הטייח ונגררים לימי עבודה נוספים ועליות גבוהות של העובדים.

חשוב שהדיירים יקבלו את התוצאות הכי טובות, עם התחייבות ולא ימהרו מדי לגבי תאריך סיום וינסו לחסוך 30 אלף שקל. קבלן רשום כחוק המצויד במהנדס צמוד, יספקו הרבה ניסיון ושקט נפשי. תבדקו את הרקורד של היזם והקבלן המבצע. שיציג את העבודות שסיים וייתן לפחות 10 ממליצים.

"צימרמן יזמות וביצוע" שותפה בשנים האחרונות בהרבה פרוייקטים. התרשמנו שהיא משלבת מקצועיות וניסיון. מעורבותו של מהנדס צמוד מאפשר לחברה להציג התחייבות לאיכות העבודה, שנה לאחר שהעבודה הסתיימה".

אילן אדרי שנמצא בשטח רוב ימות השנה מספר: "בתחום שלנו מתגלים קבלנים ללא ניסיון . קבלתי טלפון לא פעם ולא פעמים מדיירים על קבלנים שעוזבים בניינים לשיקום עם פגמים בגלל חוסר מקצועיות ורצון לחסוך מצד הלקוח.

אברהם צימרמן מתייחס לנושא הכספי: "קבלן מקצועי יזמין אתכם לבקר באתרים ופרוייקטים שכבר ביצע. אם הוא אדם שראוי לקבל את אמונכם, הוא יגיע איתכם להסדר תשלומים ככל ששיקום הבניין יתקדם. בקשו המלצות. תתעניינו, תשאלו שכנים".