אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בסוף השבוע האחרון התפרעו ערבים בחיפה בהפגנת תמיכה בחמאס. לפי המפכ"ל, זו הייתה התפרעות אלימה מאוד שהצריכה הפעלת כוח כדי לשמור על הסדר הציבורי.

נעזוב לרגע את נושא הגיס החמישי, זה הרי לא חדש לאף אחד. יש בחברה הערבית-ישראלית תהליכים מקבילים של הקצנה של מיעוט גדול וישראליזציה של רוב קטן. השלמה עם ניצחון הציונות ורצון להשתלב מצד אחד, אל מול שאיפה לראות בחיסול המדינה אצל אחרים. שם דבר מזה לא חדש ולא מפתיע.

מה כן שובר שיאים בכל פעם מחדש? ההגנה התקשורתית על הפגנת הקיצונים תומכי חמאס ושונאי ישראל. באצטלה של זכויות המפגינים אל מול "אלימות משטרתית", התקשורת "הממסדית" לקחה נושא שלא שווה ריבוע קטן בעמוד האחורי של העיתון, והפכה אותו לכותרת ראשית.

המתקפה הבוטה על משטרת ישראל מסכנת את יכולתה לשמור על הסדר הציבורי. בדיוק כפי שארגוני השמאל הקיצוני רודפים אחרי חיילים עם מצלמות ביו"ש, כך גורמים קיצוניים רוצים לייצר הרתעה אצל שוטרים כאשר הם אוכפים את הסדר הציבורי מול מתפרעים ערבים בחיפה.

ההפגנה העיקרית התרחשה איפה בתקשורת, לא בחיפה, וזה לכן הסיפור האמיתי - הרוח הגבית מהתקשורת הישראלית להפגנה האנטי ציונית. התקשורת הזו לא רק מגינה על אויבים מבית, היא האויב האמיתי של הדו קיום שכן אפשר לבנות כאן בין יהודים ציונים לערבים מתונים, שגם אם לא יהפכו לציונים לפחות לא יגיעו למחוזות של בל"ד והתנועה האסלאמית.

מה עושים? מענישים את התקשורת. הכוח בידיים שלכם, אלו שאוחזות בשלט ובעכבר. נכון, ערוץ 20 הוא בקושי "בהרצה", אבל גם במצבו הנוכחי הוא 1000 דרגות טוב יותר ממהדורות החדשות המתחרות. באינטרנט: ישראל היום, מקור ראשון, ערוץ 7 ו"מידה" הם אלטרנטיבות משובחות. פעם כל מה שיכולנו לעשות זה לקטר. לא עוד! יש לרוב הציוני בישראל אלטרנטיבה ראויה. את המאבק הזה, אזרחי ישראל יכולים להכריע, בקלות.

בעידן שבו אחוז בודד של רייטינג בטלוויזיה שווה עשרות אלפי דולרים, טראפיק באינטרנט ורייטינג בטלוויזיה זו הדרך הכי אפקטיבית שיש לנו להעביר תקציבים (ממש כך, בפועל) מערוצי השקר לערוצי האמת.

כאשר זה יקרה, לא רק התקשורת הימנית תתחזק כלכלית, בעלי השליטה בערוצי השמאל יבינו שכדי לשרוד כלכלית גם הם צריכים לשבור ימינה. הציבור הישראלי טרם הפנים את הכוח שיש לו בשלט ובעכבר, ונכון להיום, רובו, מיתוך הרגל, תורם כסף דרך השלט לאותם ערוצי שמאל קיצוני.

כש"יפול האסימון", והוא ייפול, תחול רעידת אדמה של ממש במערכות החדשות של כל הערוצים המסחריים. צאו מהאדישות ותתחילו להעניש אותם. הגיע זמן המהפך הימני בתקשורת.