ממדר את החרדים. ליברמן
ממדר את החרדים. ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

האם המשבר הפוליטי הבא כבר נראה באופק? גורם בסיעת יהדות התורה טוען כי העובדה ששר הביטחון ליברמן אינו משתף את נציגי סיעת יהדות התורה בגיבוש חוק הגיוס שיוגש לכנסת מלמדת על המשבר המתקרב.

"צריך להבין: אין מדובר בעוד חוק. מדובר בחוק הכי חשוב לנציגות החרדית בכנסת. ממשלות פורקו על הסוגיה הזו וכמעט שהלכנו לבחירות לפני חודשיים עליה. וכששר הביטחון מנסח את החוק הסופר-רגיש הזה ואינו משתף את נציגי הסיעות החרדיות מהותו - זה מריח משבר", אמר הגורם.

שר הביטחון אמנם מצהיר כי פניו אינן למשבר אך לדברי הגורם, בסופו של יום מעשיו והתנהלותו הם שיכתיבו את האקלים הפוליטי.

"מעשיו יקרבוהו ומעשיו ירחקוהו", הוא אומר. "וכרגע נדמה כי מעשיו, באמצעות היעדר הדיאלוג עם הנציגות החרדית בכנסת, רק מקרבים את המשבר הפוליטי".

"ישנם כמה משתנים המובילים לשם: האג'נדה הפוליטית הבסיסית של ליברמן והעובדה שאנו מתקרבים לשנת בחירות. שתי העובדות הללו מעצימות את הרגישות הקיימת בלאו הכי סביב החוק הזה", הוסיף.

מוקדם יותר אמר ח״כ ישראל אייכלר כי הסיעות החרדיות לא יתפשרו על חוק שאינו לרוח הסיעות החרדיות. "התשובה שקיבלנו מראה״מ ושר הבטחון היא שהם מתכוונים לעמוד בהתחייבות ולהעביר עד סוף מושב הקיץ את חוק הגיוס בקריאה שלישית. אנחנו נעמוד על כל תג ועל סעיף בחוק הגיוס, ואם הוא לא יהיה מקובל עלינו, נפרק את הממשלה", אמר בראיון ל'קול ברמה'.