אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

165,000 תלמידי כיתות יא ו- יב צפויים לגשת מחרתיים (חמישי) לבחינת הבגרות במתמטיקה ב- 3, 4 ו- 5 יחידות לימוד.

הבחינה תפתח בשעה 12:00 ותנעל בשעה 19:00, כשלאורך היום היא תלווה על ידי כ- 20,000 משגיחים ומטה הבחינות.

במטה יישב צוות מקצועי שיעמוד לרשות בתי הספר וישיב להם על שאלות ויינתן מענה לבעיות שונות אשר תתעוררנה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מציין: "מערכת החינוך בישורת האחרונה לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה, וכדי לסייע לכל תלמידי ישראל אנו מקיימים שורה פעילויות תומכות, כמו שיעורים פרטיים חינמיים, מרתונים לימודיים, ותמיכה מקצועית מסביב לשעון. אני רוצה לאחל הצלחה לתלמידי ישראל, ולברך את מערכת החינוך כולה על היערכות מקיפה ומוקפדת. בהצלחה!".

שר החינוך בנט מוסיף, "באמצעות הבגרות במתמטיקה ניתן ללמוד על הסיפור החשוב באמת: התמדה, נחישות והתמודדות עם אתגרים עבור תלמידי ישראל. אני גאה בתלמידים האלה, שהתאמצו לאורך השנה ומגיעים כעת לקו הסיום. מקצוע המתמטיקה הוא בסיס הכרחי ללימודים גבוהים בתחומי המדעים וההנדסה, ומהווה קרש קפיצה להצלחת ילדינו ולעתידה של מדינת ישראל. בזכות עשייה רחבת היקף של משרד חינוך, בזכות המורים והמורות שמובילים את המערכת ובעיקר בזכות התלמידים שמתאמצים ולא מוותרים לעצמם - אנחנו רואים צמיחה מתמדת וחזון הופך למציאות. אני מאחל הצלחה רבה לנבחנים בכל רחבי הארץ, אני מאמין בכם!״.

שנת הלימודים הנוכחית לוותה בתכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה והיא כללה שורה גדולה של השקעות תקציביות ופעולות להגדלת מספר התלמידים הניגשים ל- 5 יחידות. לקראת שנת הלימודים הבאה המשרד ירחיב את התכנית גם לרמה של 3 ו- 4 יחידות לימוד.

תכנית המתמטיקה כללה השנה:

פתיחה של כ- 160 מגמות חדשות ל-5 יח"ל מתמטיקה, בבתי ספר שבהם לא לימדו קודם מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל. מהלך זה מהווה חלק ממדיניות המשרד לקדם שוויון הזדמנויות. במסגרת התכנית מרבית המגמות החדשות נפתחו בפריפריה, בדגש על המגזרים הערבי, הבדואי והחרדי.

הקצאה של כ-3,000 שעות לימוד לטובת תגבור ולמידה בקבוצות קטנות ופתיחת קבוצות לימוד חדשות של 5 יח"ל במתמטיקה.

תוספות תקציביות ללימוד בקבוצות קטנות: 53 בתי ספר, בדגש על הפריפריה, קיבלו השנה תוספות תקציביות ללמידה בקבוצות קטנות וחיזוק תלמידים מצטיינים של 3 יח"ל במטרה להעבירם ל- 4 יח"ל.

חונכות וירטואלית: מספר התלמידים הנעזרים בחונכות הווירטואלית בלימודי מתמטיקה גדל מ-2,330. ל- 5,250

שיעורים פרטיים ברשת: במסגרת המיזם של משרד החינוך 'שיעורים פרטיים חינמיים. גידול מ- 17,617 שיעורים פרטיים ברשת ל- 60,100, מתוכם במתמטיקה

"נפגש בחמש": בכ- 90 בתי ספר מופעל המיזם "ניפגש בחמש" ולפיו תלמידי תיכון חונכים תלמידי חט"ב במטרה לסייע להם ולעודד להשתלב בעתיד בלימודי 5 יח"ל במתמטיקה

הרצאות של מהנדסים: במהלך השנה (2018) התקיימו כ- 600 סדנאות והרצאות של מהנדסים מהתעשייה והיי-טק אשר מגיעים לבתי הספר במטרה לעודד את התלמידים ללימודים מוגברים במתמטיקה.

תיכון וירטואלי: 350 תלמידים צפויים להיבחן השנה ברמה של 5 יח"ל במתמטיקה במסגרת התיכון הווירטואלי