אבי פרחן
אבי פרחןצילום: ערוץ 7

אבי פרחן מעקורי חבל ימית ומראשי התנועה לעצירת הנסיגה בסיני מתייחס לכתבה ששודרה בערוץ 10 "הקברניטים" על ראש הממשלה מנחם בגין.

"יש סטיגמה וניסיונות של השמאל לקבוע שבגין הפסיד לתפקד כביכול בשל תוצאות מלחמת שלום הגליל. כמי שישב שבועות מול ביתו של בגין ז"ל יחד עם חבריי הרב ישראל אריאל, יוסי בן עמי, עזריאל בר ורבים אחרים . ישבנו ליד ביתו של בגין 63 ימים במשמרת מחאה כולל יום הכיפורים".

"ראינו את הכאב של בגין", אמר פרחן לערוץ 7, "הכאב של בגין היה על עקירה של המתיישבים מחבל ימית ולא על תוצאות מלחמת 'שלום הגליל' שלא הוסיפה לבגין בריאות. בגין כאב מאוד את העקירה וראינו זאת בעיניו".

36 שנים אחרי העקירה אתה סולח לבגין? "אני לא סולח. העקירה הייתה טעות בהשפעתם של דיין, ויצמן ושרון. העקירה יצרה תקדים מסוכן של עקירת מתיישבים מבתיהם וכך גם נוצרה העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון. אך לזכותו של בגין יאמר שגם במבט לאחור, בגין שיקם ודאג לעקורי חבל ימית וסיני בהגינות, ביושר, במהירות ובחקיקה.

הוא בנה בחקיקה מהירה את הישובים עין הבשור, נתיב העשרה והקיבוצים חולית וסופה. אני לא יכול להגיד את זה לא על שרון, לא על אולמרט ולא על נתניהו. עדין 200 משפחות מהגוש פליטים בארצנו".

לסיום אומר פרחן, "מקווה שהלקח נלמד. אסור לעקור מתיישבים וישובים בכל הסדר מדיני שיהיה".