איילת שקד
איילת שקדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (ד') לפסיקת בית הדין לעבודה שהורה לבטל הפרדה בקורס צוערים ייעודי לאוכלוסיה חרדית ואמרה כי הפסיקה מלמדת על חוסר הבנה של השופטת אודות התהליכים החברתיים במגזר החרדי.

"פסק הדין של שופטת בית הדין לעבודה באשר לקורסים נפרדים לגברים ונשים מלמד על חוסר הבנה גם של החברה החרדית וגם של תהליכים חברתיים שמתרחשים. השופטת טעתה", אמרה שקד בכנס השנתי של המכון החרדי למחקרי מדיניות.

שקד הוסיפה כי "הממשלה שמה לעצמה מטרה חשובה של שילוב חרדים בתעסוקה. השתלבות חרדים בעבודה היא קריטית לקיומה של המדינה. אם התנאי לצירוף חרדים לעבודה הוא לימודים בהפרדה מגדרית, אני מוכנה לשלם את המחיר".

כזכור, בית הדין לעבודה לנציבות שירות המדינה הורה לצרף לפחות עשר נשים לקורס צוערים לשירות המדינה המתקיים בהפרדה ומיועד לעידוד שילוב החרדים בשירות המדינה. בהמשך בוטלה ההחלטה על ידי בית הדין הארצי.

שקד מתחה ביקורת על התערבות בג"ץ בחוק הגיוס ואמרה: "בג"ץ לא היה צריך להתערב בחוק הגיוס. ההתערבות רק מפריעה להליך החברתי לקרות. גיוס חרדים לא יהיה בכפייה אלא כחלק מהליך חברתי".

שקד הוסיפה כי "חשוב לי שהמגזר החרדי יהיה בתוך המערכת. בשלוש השנים האחרונות עשיתי מאמצים לאתר מועמדים חרדים שיוכלו להתמנות לשופטים ושמחתי גם למנות את חוי טוקר לשופטת. היום גם בפרקליטות ובמשרד המשפטים בכלל יש עובדים חרדים. אתם צריכים לדאוג שעוד חרדים יתמודדו לתפקידי שפיטה".

הכנס השנתי של המכון החרדי למחקרי מדיניות הוא גוף המחקר אודות החברה החרדית. בכנס נחשף לראשונה פרויקט מדד איכות החיים של החברה הישראלית, במסגרתו פותחה מערכת מדדים הבוחנת שלוש אוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הרב-גוני של החברה בישראל - חרדים, יהודים שאינם חרדים וערבים.