פחות לידות. אילוסטרציה
פחות לידות. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הילודה בארה"ב נמצאת בשפל של כל הזמנים. כך עולה ממידע רשמי עבור 2017 שפרסמו "המרכזים לשליטה ומניעה של מחלות" (CDC) – זרוע של הממשל האמריקני.

על כל 1,000 נשים בגילאים 15-44 נולדו בשנה שעברה 60.2 תינוקות. זהו המספר הנמוך ביותר שנרשם מאז שהשלטונות בארה"ב החלו לנהל רישום של שיעורי הלידה, בתחילת המאה הקודמת.

מדובר במדד פוריות הקרוי GFR (General Fertility Rate). על פי מדד אחר, הקרוי TFR (Total Fertility Rate), הפוריות נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר מאז 1978. מדד זה מנבא כמה ילדים תלד אישה ממוצעת במהלך חייה, והוא עומד כרגע על 1.764. פירוש הדבר שהאוכלוסייה צפויה להצטמצם עם השנים, אם לא תהיה הגירה לתוך ארה"ב (המספר המקביל בישראל עומד על כ-2.64).

עם זאת, בקרב נשים בשנות ה-40 המוקדמות לחייהן חלה עלייה של 2% בערך בשיעור הלידות. בינתיים, שיעור ההריונות בקרב בחורות בנות 15 עד 19 ירד ב-7% בשנה אחת, ומאז 2007 הוא צנח ב-55%.

המומחים אינם יודעים להסביר בדיוק מה גרם לשפל בלידות. לכאורה, הכלכלה נמצאת במגמת התאוששות, ולכן היה צפוי שגם שיעורי הלידה יתאוששו. הם מצביעים בעיקר על הנטייה של נשים לעכב את הולדת הילדים שלהן עד להשגת יציבות כלכלית.