קראנס מונטנה
קראנס מונטנהצילום: אייסטוק

האם האנטישמיות מרימה ראש גם במרכזי התיירות בשוויץ?

חברת תיירות לציבור דתי וחרדי המתמחה בחופשות באירופה, בעיקר באוסטריה, מבקשת בימים אלה, להוציא קבוצת נופש בקיץ הקרוב לדירות קיט באוסטריה.

תמר וולף מספרת לערוץ 7 על תקרית חמורה שהתרחשה בימים האחרונים. "ידידה שלי ביקשה ממני, כדוברת גרמנית, לשאול עבורה על דירת נופש בשוויץ. פניתי במייל לבעלת הדירה בעיירה קראנס מונטנה בשוויץ ורציתי לוודא שאין בדירה חיישנים המפעילים את האור אוטומטית עם כניסת האדם לחדר, כדי שלא יהיה חלול שבת וגם לוודא שאין כרטיס אלקטרוני לכניסה לדירה.

''היא כנראה הבינה מהבקשה שאנחנו יהודים והשיבה לי כי היא מצטערת אך אם מדובר בלקוחות יהודים היא חושבת שהיא לא האדם הנכון', זה לא מתאים מבחינה תרבותית והיא מפחדת להתעסק".

וולף שחשפה את הדברים בקבוצת ''חו"ל מהודר'', אומרת לערוץ 7 שבדרך כלל בעלי הדירות מתחשבים בצרכי היהודים, "אמנם לישראלים יש שם לא כל כך טוב בכל מה שנוגע למצבן של הדירות אחרי הנופש, אך בכל הנוגע לדרישות של יהדות והלכה אנחנו לא נתקלים בבעיה.

בנופש שמקיימת חברת go&joy באוסטריה אפילו הסכימו הבעלים שהבריכה תהפוך למקווה של גברים. אמרו שלא אכפת להם מכל השיגעונות שלנו, הם גם יודעים שיהיה אוכל בכלים חד פעמיים ושתהיה הרבה אשפה, והם מוכנים גם שנעשה קניין סמלי של הבתים לצורך עירוב חצרות. לגבי השווייצרים - לא אהבתי את צורת התגובה זה היה קצת אנטישמי".