השר בנט בעוטף עזה

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, נפתלי בנט, ביקר הבוקר (חמישי) בעוטף עזה על רקע המצב הביטחוני המתוח בגזרת הדרום.

השר בנט נפגש עם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, לסיור ותצפית על רצועת עזה. בנט צפוי לבקר גם בבית הספר התיכון ׳נופי הבשור׳ וכן לקיים פגישת עבודה עם הנהלת המועצה ומנהלי בתי ספר.

"המדיניות של מדינת ישראל עברה תהפוכה של 180 מעלות בחמש השנים האחרונות, עברנו מהתעלמות — לנחישות. מהתעלמות ממנהרות שהולכות ונחפרות ומרקטות שהולכת ומצטברות, העיקר כדי לקנות עוד יום של שקט, היום אנחנו אומרים: אנחנו נחושים למנוע מחמאס להתעצם מול העיניים", אמר בנט.

לדבריו, "אנחנו מוכנים להתחכך כמה שצריך, גם בהווה, כדי למנוע אסון בעתיד. אני שמח מאוד שהיום אנחנו משמידים באופן סיסטמטי מנהרה אחר מנהרה, והמכשול ממשיך להבנות. היום המדיניות תקיפה הרבה יותר ורמת הביטחון של תושבי עוטף עזה גבוהה לעומת בעבר שהייתה נמוכה".

"בימים האחרונים יש יותר ויותר דיבורים על הפוגה, או הודנא או סיוע הומניטרי לעזה. אומר בצורה ברורה: אני בעד שיקום אזרחי וסיוע הומאנטרי - בשני תנאים: 1. הומניטארי תמורת הומאניטרי - מחזירים את הבנים הביתה. 2. בחסות אותה הפוגה לא נאפשר לחמאס עוד פעם להתחמש ולהתעצם לקראת הסיבוב הבא. כלומר - מקסימום שיקום אזרחי, אבל אפס סובלנות לסיכון ביטחוני. אנחנו נחושים לתת בטחון לתושבי עוטף עזה", אמר בנט.

בנושא פסקת ההתגברות אמר בנט, "פסקת ההתגברות היא חשובה גם כדי לפתור את בעיית המסתננים וגם כדי להחזיר את מערכת המשפט לתפקיד שלה. הממשלה תמשול והשופטים ישפטו".

"לפני חודשיים ראש הממשלה התחייב מספר פעמים בקולו להעביר פסקת התגברות. לאחרונה הוא טען שההתעסקות שלנו בנושא הכשילה את זה. לכן אנחנו זזנו הצידה כדי לאפשר לו להביא פסקת התגברות כפי שהוא הבטיח ומענה לבעיית המסתננים", הוסיף בנט. "נמשיך לדחוף את זה, לא צריך בשלב הזה שום אולטימטום, אני מצפה שאם ראש הממשלה הבטיח הוא גם יקיים".

במענה לשאלת כתב ערוץ 7 בנושא ההתמודדות עם טרור העפיפונים השיב בנט, "כמו שידענו לפתור את בעיית המנהרות ובמידה רבה גם את בעיית הרקטות, נפתור גם את הבעיה הזאת. כשישראל יודעת מה היא רוצה, היא גם יודעת לפתור את הבעיות".