לפיד במהלך הסיור עם השגרירים הזרים
לפיד במהלך הסיור עם השגרירים הזריםצילום: אלעד גוטמן

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' וחבר וועדת חוץ וביטחון, יאיר לפיד, הגיע היום (חמישי) לסיור מדיני בטחוני בגבול הצפון יחד עם 40 שגרירים מכל העולם.

לסיור הצטרפו סגן הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה, האלוף במיל' משה קפלינסקי, אלוף פיקוד צפון והשר לשעבר יוסי פלד, המשנה לראש המוסד לשעבר רם בן ברק וראשי המועצות בצפון.

במהלך הסיור אמר לפיד, "הגענו הנה יחד עם 40 שגרירים, אנשי סגל דיפלומטי בכיר כדי להציג להם את הזירה הצפונית בכל המורכבות שלה מההתבססות האיראנית בסוריה עם ההתעצמות של חיזבאללה, עם יותר ממאה אלף טילים שמכוונים כרגע על מדינת ישראל כולל תל אביב ודרומה".

"בעיקר יש שני דגשים שהם צריכים להיות מודעים להם - הראשון שאם לא יוציאו את האיראנים מסוריה עכשיו זה עלול לגרום למלחמה כולל בהמשך, והשני כמה אבסורדי הרעיון שמדינת ישראל אי פעם תיסוג מרמת הגולן ותפקיר אותו בידיו של רוצח שהרג חצי מיליון מאזרחי עמו ומאיים על שלומה של מדינת ישראל, בשיתוף פעולה עם האיראנים ועם החיזבאללה. הדברים האלה צריכים להיות מובהרים לעולם כדי שלא יחזור המקרה של עזה, שבו אנחנו מנהלים מלחמה צודקת, אבל העולם לא יודע שאנחנו הצד הצודק", הוסיף לפיד.

הסיור נערך על רקע המתיחות וההערכות בגזרה הצפונית מול האתגרים הביטחוניים של התבססות איראן בסוריה, ההתחזקות הפוליטית של חיזבאללה בלבנון לאחר הבחירות האחרונות והמאמצים להוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק באירופה.

לפיד הציג לשגרירים את האיומים הביטחוניים עימם מתמודדת ישראל בגבול הצפון. בהמשך שוחח האלוף במי.ל יוסי פלד על פעילות חיזבאללה. האלוף במיל. קפלינסקי נתן לשגרירים סקירה על האתגרים לאחר מלחמת לבנון השנייה ורם בן ברק סיפר להם על תקיפת הכור בסוריה.