ניהול פרוייקט
ניהול פרוייקטIstock

קורס ניהול פרויקטים מכשיר אנשי מקצוע לתכנון, ניהול בפועל והסקת מסקנות מפרויקטים שונים. ההכשרה נשענת על מגוון נושאי לימוד והיא מבטיחה השתלבות מהירה בתפקידי מפתח

חלק ניכר מהפעילות והמשאבים של הארגון המודרני מושקע בפרויקטים. כתוצאה מכך, הצלחת הארגונים תלויה בניהול נכון של הפרויקטים ולכן מנהלים מיומנים מתוגמלים בהתאם.

לפי נתונים משוק העבודה בישראל, מנהל פרויקטים בתחום האינטרנט עם 2-3 שנות ניסיון מרוויח שכר ממוצע של 18-20 אלף ש"ח, בעוד עם 3-5 שנות ניסיון הוא ירוויח 21-24 אלף ש"ח ומעל 5 שנים הוא כבר ייהנה מתגמול חודשי של 24-27 אלף ש"ח.

השאלה היא מה כוללת ההכשרה הבסיסית של מנהל פרויקטים ואיזה נושאי לימוד מאפיינים את המסלולים הקיימים. בראש ובראשונה, המטרה של קורס ניהול פרויקטים היא להקנות ידע עדכני ולהעניק כלים ושיטות להתמודדות עם מצבים משתנים בשלבים השונים של מחזור חיי הפרויקט. כל נושאי הלימוד נגזרים מתוך המטרה הזו ומושפעים ממנה.

מה ההבדל בין תכנון מוקדם וניהול בפועל?

מנהל פרויקטים הוא בין העובדים היחידים בארגון שמעורב בכל שלבי הפרויקט. לפיכך, במסגרת ההכשרה מלמדים את הנושא של מבוא לניהול פרויקטים אך מקדישים שיעורים נפרדים לתכנון מוקדם של הפרויקט ולניהול הפרויקט בפועל. במסגרת שיעורים על תכנון הפרויקט מלמדים איך לכתוב מסמך ייזום פרויקט, כיצד לאפיין אותו, איך להגדיר את תכולת הפרויקט, איזה פעולות מקדימות לבצע ואיך לנהל את הזמן, המשאבים והתקציב.

לשם השוואה, במסגרת שיעורים על ניהול הפרויקט בפועל מלמדים את הסטודנטים על כלים מעשיים ועורכים בפניהם היכרות עם תוכנות. בנוסף, הלימודים בשלב הזה כוללים שיעורים על תפקידים ניהוליים וצוותים בפרויקט, על ההבדלים בין חוזים, מכרזים והתקשרויות ועל מיומנויות משא ומתן.

החשיבות של מעקב בזמן אמת

קורס ייעודי לניהול פרויקטים חושף עד כמה חשוב לעקוב בזמן אמת אחר פרויקטים מתגלגלים. בעזרת שיעורי הקורס ניתן ללמוד כיצד לבצע ניהול איכות וניהול שינויים בפרויקט, מה הדרך הנכונה לבצע ניהול סיכונים ומה מאפיין ניהול ספקים וקבלני משנה. על בסיס הידע הזה לומדים במהלך הקורס איך לבצע תחקירים על פרויקטים שהסתיימו וכיצד להפיק לקחים בעתיד.

סטודנטים שמשקיעים מזמנם ומרצים בקורס ניהול פרויקטים יכולים להפיק ממנו ערך מוסף. הערך המוסף נובע משיעורים שמוקדשים במהלך הקורס לנושאים כגון גורמי הצלחה וכישלון בפרויקטים והתנהלות מול לקוחות. אלו השיעורים שעוזרים למנהלי פרויקטים להוכיח את החיוניות שלהם עבור המעסיק ולקדם את עצמם בשוק שנחשב מטבעו תחרותי, דינאמי וצפוף.

לסיכום, קורס ניהול פרויקטים ממחיש בצורה אופטימאלית את מאפייני התפקיד והמקצוע. הוא נוגע בכל שלבי הפרויקט ומשלב בצורה אידיאלית בין היבטים תאורטיים והקניית כלים מעשיים. בכך פונה הקורס לקהל יעד מגוון ומבטיח אופק תעסוקתי עם שכר גבוה ומתגמל.