רפואה משלימה
רפואה משלימהistock

מגיל צעיר חונכנו להיות שליחים בכל דרך שנבחר בחיינו. בתנועת הנוער, בשירות הלאומי ובצבא, וכך גם בבחירת הקריירה.

תחושת השליחות באה לידי ביטוי גם כשמדובר באחת ההחלטות החשובות והמשמעותיות בחיינו. כשעולה בנו השאלה מה נרצה להיות כשנהיה גדולים לא תמיד אנחנו יודעים את התשובה, אבל אנחנו כן יודעים שאנו רוצים לעשות משהו משמעותי, מועיל ותורם לסביבה.

מגיל קטן חונכנו לתרום לסביבה, ולחיות את חיינו מתוך תחושת שליחות. בחירת הקריירה מתאפיינת בעיקר בממד הכספי, אך לא רק. אפשר לבחור מקצוע שלא עושה לנו רק טוב בכיס ובחשבון הבנק, אלא קריירה שנובעת מתוך שליחות ותרומה לחברה ולסביבה. כך שאם אתם מעוניינים לסייע לאנשים ולפתח קריירה מתוך שליחות - אנחנו כאן כדי לחשוף בפניכם את האפשרות להפוך את הרצון והדחף הזה לקריירה מעניינת ומספקת ביותר – תרומה ועבודה.

לימודי סיעוד

בשנים האחרונות, צעירים רבים מהציונות הדתית בוחרים ללמוד את תחום הסיעוד. בתואר ראשון בסיעוד ומקדישים את מיטב שנותיהם ללימודים מקצועיים בתחום ובהמשך דרכם לעבודה מחייבת, מאתגרת ולא פשוטה.

העיקרית בגינה הם בוחרים בלימודי סיעוד ובמקצוע זה להמשך חייהם היא תחושת השליחות. קריירה היא חשובה, כסף הוא מרכיב מרכזי בחיינו, אך במסגרת לימודי סיעוד מאפשרים לנו את הנדבך הנוסף והוא התרומה לאדם אחר. במהלך לימודי הסיעוד נחשפים הסטודנטים לאלמנטים שונים מעולם הרפואה והטיפולים המוענקים בו – הן מהרפואה המערבית והן מהרפואה המשלימה. אך בהיכרותנו את התחום, העיקר והחשיבות של המקצוע הינו צורת הטיפול, האכפתיות ותחושת השליחות למטופל. האחיות והאחים הסיעודיים נתקלים לא פעם בקשישים, בחולים סופניים ובאנשים קשי יום הזקוקים ליחס העדין והרגיש ביותר.

רפואה משלימה

כמו בעולם, כך גם בישראל ובמגזר הדתי לאומי בפרט, חלה עלייה בעשור האחרון בביקוש ובמודעות לתחום הרפואה המשלימה העוסקת במתן מענה לבעיות בריאות ולכאבים כגורם משלים ומחזק לרפואה הקונבנציונלית.

כיום, כאשר אנשים רבים מבקשים טיפול שיקיף את כל היבטי בריאותם וכאשר גם הרופאים מפנים את מטופליהם לטיפולים ברפואה משלימה, הצורך במטפלים איכותיים בתחום עולה. יותר ויותר מרפאות לרפואה משלימה נפתחות ברחבי הארץ, לרבות מחלקות לרפואה משלימה בבתי החולים ומוענקים כ-מיליון טיפולים כאלה מדי שנה.

הרפואה המשלימה כוללת שיטות טיפול רבות ומגוונות אשר מבוססות על גישה הוליסטית המשלבת בין גוף ונפש. הסטודנטים בתחום לומדים ליצור קשר עם המטופלים ולאבחן את בעיותיהם באופן מעמיק על מנת להעניק להם את הטיפול הנכון ביותר עבורם.

כך יוצא שאנשים רבים פונים דווקא לרפואה משלימה ולמכללות המכשירות בתחום כגון מכללת רידמן, על מנת ללמוד לאבחן ולטפל בבעיות ברובד הפיזי, הנפשי והרוחני.

מטפלים ברפואה משלימה עוסקים במגוון שיטות טיפול ייחודיות, כגון: רפואה סינית, טווינא ושיאצו, רפלקסולוגיה ועיסוי אינטגרטיבי, נטורופתיה ותזונה טבעית, פסיכותרפיה גופנית והילינג וזאת רק על קצה המזלג. מטפלים העוסקים ברפואה משלימה מתחברים לעצמם ולאנרגיות הטבועות בתוכם וביחד עם הידע המעמיק שלמדו, השואב מהרפואות המסורתיות ומהרפואה המערבית המודרנית, מעניקים את הטיפול ההוליסטי והמתאים ביותר למטופל שלהם.

אז מדוע צעירים דתיים לאומיים רבים מחליטים ללמוד רפואה משלימה? מכיוון שאחד מהיתרונות הגדולים ביותר של תחום לימודי רפואה משלימה הוא שהם מציעים גם קורסים מקצועיים קצרים וממוקדים וגם מסלולי לימוד רב שנתיים המתפרסים על פני שנה עד ארבע שנים. לכן מדובר בתחום אידאלי לצעירים וצעירות שרוצים לשלב עבודה ולימודים, אך גם לנשואים ולנשואות צעירים, וכאלה שאינם שרוצים להתחיל בקטן ולשלב משפחה ולימודים ומשם להתפתח.

מתעניינים? לחצו כאן

עבודה סוציאלית

תחום נוסף שרבים מהצעירים והצעירות מהמגזר הדתי בוחרים ללמוד הוא לימודי עבודה סוציאלית המהווים בחירה טבעית עבור אלו מי שהתחנכו רבות לתרומה לסביבה.

מאחורי כל מקרה שתתקלו בו בעבודתכם בתחום העבודה הסוציאלית עומד אדם בעל עולם שלם, שזקוק לתשומת לב ובעיקר לזמן שלכם ולאוזן קשבת. הרצון לעסוק בתחום נובע מבחירה אידיאולוגית, המונעת מתחושת מוטיבציה בלתי ניתנת לעצירה, תחושה המגיעה מרצון פנימי לסייע ולתרום באופן משמעותי לחיים של אחרים.

לימודי הוראה

את מערכת החינוך הישראלית מאיישים מורים ומחנכים רבים מהמגזר הדתי לאומי, הגם שמדובר במקצוע לא הכי יוקרתי או בעל רווח כלכלי גדול. צעירים רבים מהמגזר הדתי רואים את עצמם ניגשים למקצוע ההוראה מתוך שליחות ורצון לחנך את הדורות הבאים של מדינת ישראל, ואם אפשר להתבסס על אמירתו המפורסמת של המחנך הגדול יאנוש קורצא'ק: "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים". הוראה הוא מקצוע מבוקש בקרב צעירי המגזר הדתי, במיוחד אם מסתכלים עליו כקריירה של שליחות.

אפשרויות הקריירה שלנו לעזור לאחרים ולהעניק עזרה וטיפול משלים הן רבות ומגוונות וכל אחד מאתנו יכול למצוא את הדרך המתאימה לו ביותר להגשים את הייעוד שלו.

מתעניינים? לחצו כאן