יגיעו להסכמות? ליברמן ודרעי
יגיעו להסכמות? ליברמן ודרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי מפלגות הקואליציה סיכמו בימים האחרונים על מתווה שמטרתו לאפשר את חקיקת חוק הגיוס במתכונת חדשה עד תום כנס הקיץ של הכנסת ולפני פקיעתו של חוק הגיוס הקיים בספטמבר.

על פי המתווה, שפורסם הבוקר (שני) בעיתון "ישראל היום", הצוות שמינה שר הביטחון לגיבוש טיוטת החוק יעביר אותו לעיונו של השר לפני שיתפרסם לציבור.

שר הביטחון יעביר את המתווה לראש הממשלה ולחבריו של פורום קואליציוני מצומצם שיגבש על בסיסו הצעה שתוסכם על כל מרכיבי הקואליציה.

הרכב הפורום המצומצם טרם נקבע סופית. מסתמן שיהיו חברים בו השר יריב לוין ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), ונציגי הסיעות החרדיות השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני (יהדות התורה) והשר אריה דרעי (ש"ס). בנוסף, ייתכן שגם שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תהיה חלק מהפורום.

ההערכה היא כי כבר השבוע, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, תסיים מערכת הביטחון את ניסוח הצעתה. מי שמוביל את המהלך במשרד הביטחון הוא היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד איתי אופיר.

בכירים בקואליציה מביעים אופטימיות ומעריכים כי המתווה יוכל למנוע בחירות, אולם החשש הוא כי ברגע האמת אחת ממפלגות הקואליציה תיסוג מההסכמות והמתווה יתפורר.