טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי
טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחיצילום: מארק ניימן, לע״מ

בכירים בעמותות השירות הלאומי מביעים דאגה רבה מעתיד מפעל השירות הלאומי-אזרחי, לנוכח כוונת משרד האוצר לקצץ 50% מדירות השירות הלאומי, לצמצם את תקציב המעטפת והליווי של המתנדבים ולבצע גזירות נוספות.

הבכירים משמיעים את טענותיהם במקביל לאירוע הצדעה לשירות הלאומי שמתקיים היום (שני) בבית הנשיא בירושלים, במעמד הנשיא ראובן ריבלין, השר אורי אריאל ומנכ''ל רשות השירות הלאומי שר שלום ג'רבי.

"אם המכרז של משרד האוצר יאושר לא שווה שום טקס או הוקרה אצל הנשיא", אומרים לערוץ 7 גורמים בכירים בעמותות המפעילות את השירות הלאומי-אזרחי, ''חבל לנו שבמקום להשקיע מאמצים לסיים את המשבר הזה השר הממונה מוצא לנכון לטעון מעל הבמה שאין שום בעיה בשירות הלאומי".

"בזמן שאנשי השירות לאומי מתברכים אצל הנשיא אנחנו לא יודעים איך נפתח את השנה הבאה", מדגישים הבכירים.

שר החקלאות אריאל הממונה על השירות הלאומי הגיב לטענות הללו, ואמר באירוע ההצדעה בבית הנשיא כי ''עולות טענות כזב בדבר קיצוץ של כמחצית מדירות המוקצות לבנות השירות הלאומי-אזרחי. האמת היא, כי אנו במתווה שבו 50 אחוז מתקני השירות הלאומי יהוו תקני חוץ וזו מתוך אמונה גדולה בחשיבות של מסגרות התנדבות מחוץ לבית וזוהי האמת לאמיתה.

"בנוסף, על מנת לשמור על עמותות השירות לאומי פעלנו וקבענו תעריף לתקן בת שירות שהינו צמוד למדדים שונים ובכך שומר על עמותות השירות הלאומי אשר מדיי שנה היו נתונות לאיום בקיצוץ גובה התקנים. החל מהיום הראשון בו השירות הלאומי הינו תחת סמכותי אנו ממשיכים לפעול לשיפור המערך הכולל בדגש על מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי'', הוסיף אריאל.