תיעוד: דופקים ללא צו ודורשים ת"זאלחנן גרונר - אתר הקול היהודי

במשטרה מכחישים את הטענות של תושבי יצהר על אכיפת מוגברת כלפיהם בשבועות האחרונים, אכיפה שעלתה לכותרות רק לאחר שח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כינה את השוטרים ''אפסים'' ו''חזקים על מתנחלים''.

בתגובה לשאלת ערוץ 7 מדוע ישנם ניידות משטרה רבות ביצהר, נמסר מדוברות מחוז ש"י כי ''משטרת ישראל פועלת ברחבי יו"ש ובכלל זה גם באזור יצהר, במשימות לאכיפת החוק, מתן שירות לאזרחים ופעילות להגברת תחושת הביטחון.

"כך למשל בחודש האחרון, התקיימו ברחבי יו״ש מבצעי אכיפת תנועה מוגברים שבמהלכן ניתנו למעלה כ-1,000 דוחות תנועה בממוצע לשבוע, לכלל הנהגים המשתמשים בכביש והמסכנים את ציבור משתמשי הדרך. בנוסף, במהלך השבועות האחרונים קיימה המשטרה ביהודה ושומרון מבצע שבמהלכו הוקמו מחסומים לאיתור ותפיסת רכבים אלו המוחזקים שלא כדין.

"משטרת ישראל לא תרתע מביקורת מופרכת מעין זו, ותמשיך בפעילותה החשובה במטרה לשמור על שלטון החוק ולאכוף את החוק בכל מקום ובכל זמן", אמרו במשטרה.

מוקדם יותר הבוקר התנצל חבר הכנסת סמוטריץ' (הבית היהודי) על שכינה את שוטרי משטרת ישראל ''אפסים''. סמוטריץ' הודיע כי הוא חוזר בו מדבריו החריפים, בין היתר לאור בקשת שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט.

"לא התכוונתי לקרוא לכל שוטרי משטרת ישראל אפסים, גם אחותי היא שוטרת והיא אחת המוכשרות במשפחה. אין לי עניין להיאחז בקרנות המזבח בעקבות התבטאות כזו או אחרת ויכול להיות שהדברים שלי לא היו צריכים להיאמר אך אילולי הייתי מדבר בצורה חריפה לא היינו דנים בסוגיה המורכבת של התנהלות המשטרה הבוקר", אמר סמוטריץ' לרדיו 103FM.

עוד הוסיף סמוטריץ', "אני מוכן לחזור בי ולהתנצל מהקריאה שלי. מצד שני האמירה שלי היא זו שהעלתה את הנושא לדיון הציבורי. מתרחשת עבריינות במדים ויש לעצור אותה כי היא מתנהלת בצורה שערורייתית".

כזכור, ח"כ סמוטריץ' זעם אתמול על האכיפה המוגברת שמבצעת המשטרה כלפי תושבי יצהר. בתגובה להימצאות ניידות תנועה רבות ביישוב יצהר צייץ סמוטריץ' בטוויטר ''מתפלל ליום שלמשטרת ישראל יהיה אומץ לאכוף כך את החוק והריבונות בישובים הבדואים והערבים בנגב ובגליל. חזקים על מתנחלים. אפסים''.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דרש מחבר הכנסת סמוטריץ' להתנצל בפני השוטרים. "דווקא לאחר ששוטרי משטרת ישראל מותקפים ברהט בוחר ח״כ סמוטריץ׳ לקלל אותם ולהציג תמונה מעוותת של משטרת ישראל", כתב השר. "הביטוי שלך מבייש בצלאל ואני מצפה ממך להתנצל בפני שוטרי משטרת ישראל ומג״ב שמגנים גם עלייך בגופם".

במשטרת ישראל הגיבו לדברי סמוטריץ', ''צר לנו על התבטאויות מעין אלה, של נבחרי ציבור, מול קהילת השוטרים משרתי ציבור, שמסכנים את חייהם יום יום ושעה שעה לצורך השמירה על בטחון הציבור ומשלמים בגופם ואף בחייהם לא פעם, מתוך שליחות עמוקה. משטרת ישראל, הנוגעת יום יום בעצבים החשופים של החברה הישראלית, תמשיך בשליחותה מתוך ענייניות, מקצועיות ושוויוניות''.