תיעוד: תקיפה מנהרת חמאס סמוך למעבר כרם שלום

מחבלים מרצועת עזה שיגרו במהלך היום (שלישי) עשרות רקטות לעבר ישראל, ואזעקות צבע אדום נשמעו בעיר אופקים, שדרות ובמועצות האזוריות אשכול ומרחבים.

במקביל, חיל האוויר מבצע תקיפות נרחבות נגד יעדים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס ברצועת עזה.

חייל צה''ל נפצע באורח בינוני ושני חיילים נוספים נפצעו קל מפגיעת רסיסי רקטות שנורו על ידי מחבלים מעזה לעבר יישובי הדרום. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בשדרות נגרם נזק קל למכונית בשל רסיסי מיירט.

אחר הצהריים עצר כוח צה"ל ספינה פלסטינית ועליה כ- 17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל-הים באשדוד.

באם יהיה צורך, העמיד צה"ל כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. בהמשך ולאחר המשך בירור יושבו הפלסטינים לעזה.

דובר צה''ל תא''ל רונן מנליס אמר כי ''ארגון הטרור חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם.

''הסגר הימי הוא סגר ביטחוני הכרחי וחוקי שהוכר שוב ושוב על-ידי העולם והאו"ם, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל וגבולותיה הימיים, המגן מפני טרור והברחת אמצעי לחימה. צה"ל ימשיך לאכוף אותו ולהגן על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ועל אזרחיה", הדגיש דובר צה''ל.

המנהרה שהופצצה היוםדובר צה"ל

ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון ליברמן, הרמטכ''ל איזנקוט ושאר ראשי מערכת הביטחון.

כאמור, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס נוספים למעלה
מ- 40 יעדי טרור בשבעה מתחמי טרור השייכים לארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בשטח רצועת עזה.

שישה מתחמים צבאיים נתקפו ובהם אתרי אחסון אמצעי לחימה, מטרות ימיות ומפקדות טרור.

במסגרת התקיפה נוטרלה מנהרת טרור התקפית של חמאס במרחב מעבר כרם שלום. מדובר במנהרת טרור שיוצאת מרצועת עזה, חודרת למצרים ומשם חוצה לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי המנהרה היתה דו שימושית ומיועדת לצורכי טרור ולהעברת אמצעי לחימה לשטח מצרים. המנהרה אותרה בשלבי חפירה בסמיכות למעבר כרם שלום, בו עוברות סחורות רבות לתושבי הרצועה. זוהי המנהרה השנייה המנוטרלת באזור מעבר כרם שלום, והעשירית מאז אוקטובר האחרון.

פפנים המנהרה

"מדובר בפעולת טרור חמורה, מסוכנת ומתוזמנת כנגד אזרחים וילדים. ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני הוא ארגון טרור מוכוון אידיאולוגיה ומימון איראניים ובשיגורים היום השתמש באמצעי לחימה מתוצרת איראן.

בחודשים האחרונים וביתר שאת בשבועות האחרונים פועל ארגון הטרור חמאס במטרה להפוך את מרחב הגדר לאזור טרור ולחימה. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל או בריבונותה, וימשיך לפעול בנחישות כנגד טרור מכל סוג. בצה"ל רואים בחומרה את התקיפה הבוקר ורואים בארגון הטרור חמאס האחראי לכל המתרחש בעזה וממנה", נאמר בהודעת צה"ל.

במרחב עוטף עזה יש להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים, בהתאם לזמני המיגון. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיתעדכנו ככל שיידרש.

"צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מעל ומתחת לקרקע. צה"ל ימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים", נאמר.

במערכת הביטחון אומרים כי החמאס הוא זה שיקבע מה שיהיה בימים הקרובים ואם יהיו שיגורים נוספים הצבא ערוך לכל תרחיש. "מרסנים שהיו בחודשים האחרונים לא היו הבוקר, ויחד עם זה החמאס לא מעוניין בהתדרדרות והכל יבחן בשטח", אומרים בצבא.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר "היום בצהריים תקפנו תשתיות טרור, כולל מנהרה נוספת, ברחבי עזה בצורה מאסיבית ועוצמתית. חמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר משלמים מחיר כבד והחשבון רק הוגש להם. אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום או להכיל את האירוע."