הרמטכ''ל בהערכת מצב עם קצינים בכירים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי) התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים, יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

ההתייעצות נמשכה כשלוש שעות והשתתפו בה כל ראשי מערכת הביטחון ובכירי אגף המודיעין.

גורם מדיני בכיר אמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות. חמאס הוא האחראי על כל ירי". עוד הוסיף: "פנינו לא להסלמה אבל צהל יגיב בעוצמה על כל ירי מהרצועה ויגבה מהם את המחיר".

במהלך היום שיגרו מחבלים מעזה עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום. חייל צה''ל שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים סורוקה ונמצא בשעה זו בחדר הניתוח. שני חיילים נוספים שנפצעו קל ופונו לסורוקה, טופלו בבית החולים ושוחררו לביתם כשמצבם טוב.

ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו אחריות על השיגורים מעזה לעבר יישובי הדרום.

"ראיתי את המוות בעיניים"

הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס קיימו הערב הערכת מצב ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום.

כמו כן התקיים מפגש עם ראשי הרשויות באזור רצועת עזה. בפגישה נכחו ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצת שער הנגב אלון נתן שוסטר וראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג׳ון.

במסגרת המפגש עדכנו המפקדים את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב ודנו במוכנות הישובים והעורף האזרחי.

הרמטכ''ל הביע את הערכתו הרבה למנהיגות ולחוסן האזרחי שמפגינים ראשי הרשויות והאזרחים באזור רצועת עזה.

מנהלת אגף החינוך בקיבוץ בו נפגע גן מרקטה

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, אמר כי "החמאס מנסה להטות את האזרחים מכעס עליו לכעס כלפי ישראל משום שהוא איבד שליטה על התושבים בתוך הרצועה. החמאס נכשל מתחת לקרקע ועכשיו הוא מנסה להצליח מעליה".

עוד הוסיף דובר צה''ל "אין לנו שום כוונה להשלים עם ההתקפה הזו ובכוונותינו להחזיר שקט לאזור עוטף עזה - הפעולה שלנו רחבה מאוד והיא תמשיך ככל שתידרש".

משרד החינוך ביטל טיולים וסיורים שהיו אמורים להתקיים בטווח של עד 15 קילומטרים מרצועת עזה.

כאמור, במהלך היום תקף צה"ל יעדי טרור רבים ברצועת עזה, ומדובר בתקיפה הנרחבת ביותר ברצועה מאז סיום מבצע צוק איתן. מטוסי חיל האוויר השמידו מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל, ליד כרם שלום.

נציין כי אחת מתוך עשרות הרקטות ששיגרו המחבלים מרצועת עזה פגעה במתקנים המזינים חשמל לרצועה.

בשל הפגיעה במתקנים, הופסקו שלושה קווים המזינים חשמל לדרום הרצועה. מחברת חשמל נמסר כי ידרשו מספר ימים לתיקון הציוד לצורך אספקה סדירה של חשמל.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הנחה את חברת חשמל שלא לסכן את עובדיה ולתקן את התקלה רק לאחר רגיעה.