שחקני אשדוד חוגגים הערב ניצחון דרמטי
שחקני אשדוד חוגגים הערב ניצחון דרמטיצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

האחת חוזרת חוזרת לפלייאוף לראשונה מאז הגיעה לגמר לפני שש שנים, השניה הפסידה בחמשת סדרות הפלייאוף האחרונות שלה ושתיהן מעולם לא נפגשו במסגרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל שבכדורסל.

הערב (שלישי) סיפקו הפועל ת"א ומכבי אשדוד משחק דרמטי ביותר, במסגרת המשחק הראשון בסדרת רבע הגמר ביניהן שהוכרע רק בתום הארכה.

המשחק שקיומו היה בספק בשל ההסלמה בדרום הארץ ומאחר שהתקיים באולם שבאשדוד, נתן מעט אופטימיות והרבה בריחה מהמציאות לתושבי הדרום שבאו לצפות בכדורסל ולהתנתק מעט מהיום הלחוץ, כשהמארחים הם בסופו של דבר שיצאו מהמשחק עם הניצחון במשחק הראשון של סדרת רבע גמר הפלייאוף.

כזכור, מעל 82% ממנצחות סדרות רבע הגמר אלו הקבוצות שניצחו את המשחק הראשון בסדרה. האשדודים שוב יעצרו בגמר?

בכלל, המארחים מהדרום רשמו העונה את דירוג השיא שלהם בעונה הרגילה, כשקבעו שיא מועדון לניצחונות רצופים עם תשעה כלו ולראשונה בתולדתיהם סיימו את העונה הסדירה במאזן חיובי.

ובכל זאת, הערב מול הפועל ת"א של דני פרנקו, שהגיע לגמר בכל אחת משלוש עונותיו האחרונות בליגה, לא היה לאשדודים ולתושבי הדרום קל ושמח.

למזלם, היתרון בכדורים החוזרים וההצלחה מקו העונשין הם שהכריעו את המשחק, ובתום הארכה נקבע - 85:91 לדרומיים שמסיימים את היום הלחוץ, המתוח והקשה עם מעט בשורות טובות.