נעים: צדק חלוקתיחזקי ברוך

ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות – צדק חלוקתי בכל הרשויות המתוקצבות בישראל, של ח"כ מיכאל מלכיאלי מש''ס.

מטרת ההצעה להביא לצדק חלוקתי בקרב הרשויות המקומיות, ללא הבדל בין רשויות מחוץ לקו הירוק, לרשויות שבתוך הקו הירוק, וזאת באמצעות החלת סעיף 9ב לפקודת העיריות על כלל הרשויות המקומיות המתוקצבות בתקציב המדינה.

כך יהיה בסמכותו של שר הפנים להכריז בצו כי חלוקת ההכנסות מארנונה כללית, או מאחד או יותר מתשלומי החובה, תתאפשר גם בין רשויות סמוכות או גובלות המצויות מעבר לקו הירוק, שכן אין המדובר בנושא מדיני אלא בעניין מוניציפלי בלבד המקדם צדק חלוקתי בקרב אוכלוסיות מוחלשות.

אהוד לנדאו, נציג משרד המשפטים, אמר בדיון כי "במקביל לחוק אנחנו מקדמים מהלך שיהיה צו אלוף שיאפשר גם העברת כספים מרשויות ביו"ש לישראל".

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש מהליכוד אמר בדיון כי "לקראת קריאה שניה ושלישית אני מבקש ממשרד המשפטים לו"ז מתי יהיה מוכן צו אלוף, שיאפשר דואליות בהעברת כספים, גם מיו"ש ליישובים בישראל. אם הלו"ז לא יספק את הוועדה, לא אאפשר סיום חקיקה. נכניס זאת לחוק. זה שיש צורך זה חד וחלק".

ראש מועצת בית אריה-עופרים, אבי נעים אמר בתום הדיון לערוץ 7, "" אני מברך את ח"כ קיש שתיקן עיוות היסטורי. יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות שוויון בין המתיישבים ביו"ש לבין כל אזרחי ישראל"