מנהל רשות המיסים: לחזק את ההרתעהחזקי ברוך

מנהל רשות המיסים החדש, ערן יעקב הציג את חזונו בכנס לשכת עורכי הדין באילת, "התפישה שלי מאוד ברורה לגבי האופן בו רשות המסים אמורה להיראות בחמש השנים הבאות - לשים את הציבור במרכז.

להיות הרבה יותר שירותים. צריך להגביר את אמון הציבור, זה התהליך המרכזי שהרשות צריכה לעסוק בו. למה? כי זה יגביר את הווילינג טו פיי של הציבור".

"איך עושים זאת? בכל מיני אופנים. אחת הדרכים, באפשרות להיות הרבה יותר דיגיטליים. כבר היום, אנחנו פועלים בכך. נגישות וזמינות, כולל לציבור המייצגים. היום, לא תמיד הציבור יודע מה זה 'משלח יד' או מינוחים בז'רגון המקצועי שלא ברורים לציבור, אז גם אותם צריך להדגיש. 'בן זוג רשום?' מה זה? אני יכול להבטיח שבתוך שנה וחצי, נראה שינוי משמעותי בהנגשת השירותים לציבור. לצד זה שנהיה דיגיטליים יותר ושירותים, צריך לפעול במישור ההרתעה".

"ההרתעה צריכה להיות יותר ספציפית ומדויקת. לתת לנורמטיביים להרגיש שהם בעולם שהם לא פראיירים ומקימים את החוק. להיות ממוקדים באכיפה, לא דרך אסרטיביות אלא לשפר את ההרתעה ולמקד אותה וזאת באמצעות טכנולוגיה. בעולם של ביג דאטה, עם כלים מתקדמים, לרשות המיסים יש לא מעט נתונים ואנחנו רוצים שהנתונים יונגשו אלינו כדי להיות ממוקדים יותר. מי שלא ישלם מיסים, נגיע אליהם בזכות זה שנשכיל לעבוד טכנולוגית ולהיעזר באנליטיקה מתקדמת. הרתעה מושכלת, ממוקדת, טכנולוגית וממוקדת. זה יפריע פחות לציבור המשלם. לרשות המיסים יש הרבה במה להשתפר".