דייסון הערב מול שחקני הגלבוע
דייסון הערב מול שחקני הגלבועצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

15 פעמים נפגשו הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל על שלל צורותיה במסגרת סדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל שבכדורסל. מתוכן, בתשעה מפגשים ניצחו האדומים מירושלים.

הערב (רביעי), לרוע מזלם, הירושלמים שהחזיקו ביתרון הבייתיות ואירחו את המשחק הראשון, נחלו הפסד משפיל בתוצאה 85:78.

התוצאה הערב לא מפתיעה במיוחד לנוכח התקופה האחרונה המעולה שעוברת על האורחים מהצפון, שהוכיחו העונה לא פעם כי אופי ורעב משמעותיים הרבה יותר מרק יכולת ושמות גדולים ומפוצצים, כשהצפוניים גם ניצחו כבר העונה פעמיים את הירושלמים במסגרת העונה הסדירה.

הירושלמים נקלעו שוב לערב רע כשבעיקר לא עמדו בלחץ ובציפיות, ואם לשפוט על פי ההופעה שלהם הערב, המשימה להגן על תואר האליפות לא תצליח להם.

מול החבורה מירושלים עמדה הקבוצה הלוחמנית של אריאל בית הלחמי שעשתה ככל העולה על רוחה על הפרקט, מהפתיחה ועד לסיום. האורחים מהצפון הצליחו לשמור לאורך כמעט מחצית שלמה על הפרש דו-ספרתי מהירושלמים, שכבר הצליחו לחזור לא פעם העונה מפיגורים גדולים. הפעם זה לא היה אפילו קרוב לזה.

זו לא רק היכולת. גם הסטטיסטיקה נגד הירושלמים כשבעשר השנים האחרונות, רק קבוצה אחת הצליחה לזכות בשתי אליפויות רצופות: מכבי ת"א בעונות 10/11 ו-11/12. הקבוצה האחרונה שאינה מכבי ת"א שזכתה בתואר פעמיים ברציפות הייתה הפועל ת"א בעונות 64/65 ו-65/66

הירושלמים יכולים לשאוב עידוד מהעובדה כי גם בעונה שעברה פתחו עם שני הפסדים את סדרת הפלייאוף מול נהריה ובסופו של דבר זה נגמר באליפות שניה. בכלל, הפועל ירושלים עומדת על רצף של חמישה ניצחונות בסדרות רבע הגמר, כאשר בשלושה מהמקרים היא עשתה את זה במשחק החמישי והמכריע, כולל בשתי העונות האחרונות נגד הפועל ת"א ועירוני נהריה בהתאמה. אחרי שהצליחו לקבוע שיא חדש של גמר שלישי ברציפות, הירושלמים לא יוותרו בקלות.