חניכי וחונכי ארגון "שמחה לחיים"
חניכי וחונכי ארגון "שמחה לחיים"צילום: מרפא לחיים

מיזם "שמחה לחיים" של עמותת "מרפא לחיים" חוגג שנתיים שבהן הוענק ליווי תומך וסיוע לילדים בסיכון וילדים יתומים.

החונך משמש למעשה כ"אח בוגר" ומסייע לחניכים בהתמודדות עם השכול או הבדידות, תוך מתן כלים, תמיכה וחוויות נעימות שיסייעו לו בהסתגלות למציאות השונה והכואבת שנכפתה עליו.

הילד והחונך נפגשים פעמיים בשבוע למשחק, לקבלת עזרה בלימודים, וכמובן לשיחות מלב אל לב.

"בחרנו לעסוק בזה כי גילינו שיש ואקום עצום. ישנם המון ילדים יתומים שהוריהם לא נהרגו בפעולות איבה ואין מי שילווה אותם", מסבירים בעמותה, ''לפי הנתונים שיש לנו הרבה מהילדים סובלים מחוסר ביטחון עצמי, ירידה בלימודים, ויש לא מעט שסובלים גם בפן הנפשי, והמטרה שלנו דרך המתנדבים המסורים היא לתת מענה ולשים לב לכל אותן נקודות".

אריאל גסטפריינד, רכז פעילות ארצי, מוסיף כי "מדובר בילדים קטנים שקיבלו את הבשורה על האסון שפקד אותם בלי לצפות מראש, זה קורה לפתע ביום אחד, ללא הכנה. ועמוד התווך של הבית, מי שהעניק את האהבה והדאגה, איננו עוד. ומאותו רגע נופלת אחריות כבדה על הילד הקטן, המיזם שלנו הוקם כדי להקל על התהליך הקשה ולהיות נקודת אור וחיזוק לאותם ילדים שצריכים את זה".

"שמח על הזכות שנפלה בחלקי להוביל את המיזם המיוחד הזה במהלך החודשים האחרונים. אני רואה עד כמה החונכות מסייעת לילדים וזה נותן סיפוק, זה הזדמנות מיוחדת להרגיש שאתה עושה משהו משמעותי", מספר גסטפריינד.

אחד מבתי הספר שיש שיתוף פעולה מיוחד וטוב הוא בית הספר הראל. שרה דנינו וטליה גולדמן יועצות בביה"ס ממ"ד תורני הראל שברמת בית שמש מספרות על התרשמותן מעבודת העמותה, "מתחילת שנה זו אנו נעזרים במתנדבי עמותת מרפא לחיים. בני נוער מדהימים תושבי השכונה חונכים תלמידים מביה"ס בשעות אחר הצהריים. במהלך השנה היו לנו מספר מפגשים עם הרכזות והחונכים. התלמידים שלנו נהנים מאוד הן מהפעילויות הכלליות של העמותה והן מהפגישות השבועיות שנערכות בדרך כלל בביתו של החניך. ההורים והתלמידים מדווחים לנו על אוירה נעימה, על קידום משמעותי ברווחת הילד, על תחושה של אח/ות בוגר/ת שמלווה אותם לאורך השנה בהתמדה וברצינות".

"אנו נפעמות מהנוער המדהים שכולו נתינה וטוב", מסכמות היועצות.