המכללה הלאומית לשוטרים, אמש
המכללה הלאומית לשוטרים, אמשצילום: דוברות המשטרה

157 קצינים חדשים הוסמכו אתמול (חמישי) במשטרת ישראל, במעמד טקס סיום קורס הקצינים שנערך במכללה הלאומית לשוטרים, במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ראש אגף ההדרכה ניצב אבשלום פלד ומפקד המכללה הלאומית לשוטרים תנ"צ חיים בלומנפלד.

קורס הקצינים הייעודי מכשיר את כלל הקצינים לתפקידי אג"מ, בילוש וחקירות. את הקורס הנוכחי, שהחל באוקטובר אשתקד, סיימו בהצלחה 138 צוערים ו- 19 צוערות.

במסגרת הקורס, 72 צוערים זכו להכשרה אקדמית באוניברסיטת חיפה, והשלימו לימודי תואר ראשון רב תחומי (B.A.) הכולל מגוון קורסים בתחומי המשפטים, הקרימינולוגיה ואכיפת החוק, ניהול, מדעי החברה ומדעי המדינה.

מסלול לימודים ייחודי זה, שניתן במסגרת תהליך האקדמיזציה במשטרת ישראל, כולל תכנים רלוונטיים לעשייה המשטרתית מבחינת רקע תאורטי וידע מעשי. מתוך הבנה והכרה בחשיבות מקצוע השיטור במישור האקדמי, מסלול לימודים זה הפך למעשה לחלק מובנה בתהליך הכשרת השוטרים לקצונה בארגון. יתר הצוערים בקורס, הנם בוגרי תואר ראשון או שני.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר בטקס כי "אי אפשר שלא לחוש גאווה, להיות חלק ממעמד חגיגי זה, ולברך אתכם- דור העתיד של קציני משטרת ישראל. מעמד זה מהווה עבורכם התחלה חדשה. תחילתו של מסלול ארוך אל עומק השירות הפיקודי במשטרת ישראל. המשטרה נותנת בכם אמון לפקד, לחנך ולהוביל את דור העתיד שלה.

"אין בעל שיקול דעת נרחב יותר משוטר בשטח. האתגר לפקד עליו, תוך מנהיגות מעצבת, מבלי לדכא ולצמצם את שיקול הדעת הנדרש לו- הוא האתגר האמיתי שלפניכם".

מפכ"ל המשטרה בירך את הצוער סימון כייליקיאן, קצין המשטרה הראשון בן ליוצאי צד"ל, שהתנדב במשטרת ישראל מגיל צעיר: "סימון הוא פורץ הדרך והחלוץ לכל ילדי משפחת צד"ל. מפקדיו ועמיתיו של סימון מספרים על קצין מקצועי וערכי בעל אומץ פיקודי".

מפקד אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, אמר בטקס כי ''עם הנחת הדרגות על כתפיהם, הונחה עליכם למעשה אחריות גדולה וכבדה. כקצינים במשטרת ישראל מצופה מכם להוביל ללמוד ולהתפתח כל הזמן. עליכם להוות דוגמא בהיבט המקצועי, אך חשוב מכך, עליכם לשמש אות ומופת להתנהגות ערכית. זיכרו כי העיניים נשואות אליכם, הן עיני השוטרים והן עיני הציבור".