אשדוד מנסה לעצור את גינת מהפועל תל אביב, הערב
אשדוד מנסה לעצור את גינת מהפועל תל אביב, הערבצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

הדרבי מתקרב. אחרי שהנחילה לה את ההפסד הגדול ביותר שלה בפלייאוף, מאז הופעת הבכורה שלה בעונת 2010/11, הערב (מוצאי השבת) הפועל ת"א דרסה את מכבי אשדוד במשחק השלישי של סדרת רבע גמר הפלייאוף בתוצאה 99:78, וגנבה לה את יתרון הבייתיות.

האדומים מת"א שעברו עונה מלאת עליות וירידות ולא יציבה בעליל, רחוקים כעת מרחק משחק אחד בלבד מההעפלה אל חצי גמר הפיינל-פור, שם תחכה להם המנצחת בסדרה בין עירוני נס ציונה ליריבה העירונית והמרה - מכבי ת"א.

אדריאן בנקס היה האיש החם של התל אביבים האדומים הערב, כש-20 נקודות שלו וריצת 30:16 ברבע האחרון, עזרו לתל אביבים לגנוב את יתרון הבייתיות ולהתכונן להכריע את הסדרה באולמם הביתי, היכל הדרייב-אין ביום שני הקרוב.

ניצחון של התל אביבים בסדרה לא יהיה מופרך כשגם ההיסטוריה בעדם. 11 פעמים בהיסטוריית הפלייאוף הצליחה המדורגת 5 להדיח את המדורגת 4, כולל ב-7 מ-9 הסדרות האחרונות. לא רק זאת, אלא שאצל התל אביבים יש עמדה נוספת של יתרון כשזו העמדה שעל הקווים כשדני פרנקו מאמנם הגיע לגמר הפלייאוף בכל אחת משלוש עונותיו האחרונות בליגה - עם מכבי חיפה והפועל ירושלים.

דווקא אשדוד, שסיפקה עונה חלומית ולראשונה בתולדותיה סיימה את הליגה במקום הראשון בספיגה עם פחות מ-79 נקודות חובה למשחק, סופגת כבר משחק שני ברציפות 98 נקודות ומעלה, הכי הרבה שלה מאז המחזור ה-18 בו נוצחה 105:88 בחולון.

התל אביבים הערב לא רק עושים צעד גדול בדרך להופעה בחצי גמר הפיינל-פור, אלא עושים זאת בסטייל עם ניצחון חוץ היסטורי בפלייאוף, כשהאחרון שלה היה במאי 2005.

אחרי שבשלוש מהמשחקים העונה באשדוד, הסתיימו אלה בתום דרמה גדולה, הפעם זה נגמר בתבוסה מהדהדת שמקרבת את התל אביבים אל דרבי בחצי גמר הפיינל-פור.