כך נשמור
כך נשמורצילום: יח"צ

רכיבה על אופניים במהלך היום משפרת את הרגשתו של כל אחד, אנו רגילים לראות ילדים ובני נוער רבים מנצלים את שעות הערב המוקדמות לרכיבה על אופניים, הרכיבה על האופניים מהווה תעסוקה מעולה לילדים שמשלבת בתוכה גם בריאות ואימון ספורט וגם הנאה ושחרור, כל אחד נהנה לרכב על אופניים באוויר הפתוח תוך כדי שהרוח מלטפת את פניו, הרכיב על האופניים מחזירה את הרגשות והמחשבות שהתפתחו בנו במהלך היום לפרופורציות המתאימות, לעתים לאחר שימוש ארוך, או במקרה של תקלה נמצא את עצמנו מחפשים מוסך אופניים כדי לתקן את התקלה שקרתה.

כך תמנעו מעצמכם תיקון אופניים לעתים קרובות:

ראשית, שמרו עליהם במקום בטוח ויבש, רטיבות יוצרת חלודה ולכלוך, אם מדובר באופניים חשמליות, הלחות עלולה להזיק גם למנוע ולהשבית אותו מפעולה, חשוב לקשור את באופניים בצורה בטוחה, אופניים הם אחד החפצים הכי פופולאריים לגנבה בגלל הקלות הרבה שניתן להשיג אותם, במקרה שמדובר באופניים חשמליים, חשוב לשים לב לזכור לקחת אתכם את הסוללה הביתה, הסוללה היא הרכיב היקר ביותר באופניים החשמליים וניתנת לשליפה בקלות, מה שהפך את גניבת הסוללות לעסק משתלם במיוחד עבור כיסנים.

כדי לוודא שהאופניים נשארים שלמים ופועלים באופן תקין, שימו לב לבדוק אותם לעתים קרובות, לא כל בדיקה צריכה להיעשות במוסך אופניים, אולם אם מדובר באופניים חשמליים מומלץ לפנות למוסך אופניים אחת לכל תקופה כדי לראות שכל המערכות תקניות והכל פועל כראוי, ,באופן כלל חשוב לשים לב לבדוק לפני כל נסיעה את מצב הגלגלים, יציבות השלדה ועוד, מלבד העובדה שיהיה ניתן לתקן בקלות פגמים בראשית דרכם, רכיבה בטוחה מחייבת בדיקה אחת לתקופה.

אם בכל זאת קרתה תקלה באופניים, פנו למוסך אופניים מורשה שיעניק לכם שירות טוב של תיקון אופניים, מוסך אופניים רציני יחזיר את מצב האופניים לקדמותו בדרך הטובה ביותר.

זהירות! אופניים חשמליים

שימוש בלתי זהיר בכלי עלול להוביל לאסון. קראו על כללי הזהירות ודעו כיצד רוכבים בבטחה על האופניים שלכם.

כל כלי ממונע עלול להוות סכנה. למעשה כל פעולה שנעשית בחוסר זהירות - מסכנת. אך כאשר מדובר על כלי ממונע הסיכונים גדולים פי כמה. שכן לכלי יש עוצמה והוא עלול לגרום לתוצאות הרסניות במקרה של שימוש כושל.

כללי זהירות עבור אופניים חשמליות

כלל ראשון – גיל הרוכב. שימו לב שאמנם אין צורך ברישיון נהיגה עבור רכיבה על אופניים חשמליים, אך למרות זאת הכלי אינו מתאים לכל אחד. על פי הכללים שנקבעו בארץ אופניים חשמליות מתאימות לשימוש אך ורק החל מגיל 14. ילדם צעירים מגיל זה אינם בשלים להשתלט על כלי ממונע.

כלל שני – בטיחות המוצר. חשוב מאוד לדעת שאופניים חשמליים צריכים להיות בטיחותיים ומתאימים לתקנים הנוגעים לעניין. לכן חשוב לבחור בעת הרכישה זוג אופניים חשמליים המסומנים כתקניים. כמו כן אין לבצע שינויים באופניים במטרה להגדיל את מהירות הנסיעה.

כלל שלישי – חובשים קסדה. כל רכיבה על אופניים חושפת את הרוכב לנפילות. ונפילה במהלך נסיעה עלולה להיות מסוכנת. ובמיוחד כאשר מדובר על נסיעה מהירה על אופניים חשמליות. מסיבה זו חשוב לחבוש קסדה לפני שעולים על זוג האופניים ויוצאים לדרך.

כלל רביעי – רכיבה במקום בטוח. באופניים חשמליים ניתן לרכוב בצדי הכביש. כמו כן מתאים לרכוב על שבילי אופניים. שימו לב לכך שכאשר רוכבים במקום בו יש תנועה של הולכי רגל עלול רוכב האופניים לסכן אותם. ואילו על הכביש מסתכן רוכב האופניים בעצמו. מסיבה זו חשוב מאוד לבחור בשימת לב את מקום הרכיבה כדי לא להינזק ולא להזיק לאחרים.

כלל חמישי – היו ערניים. חשוב מאוד כי הרוכב ירכב בערנות רבה. וזאת כדי לפקוח עין על הנעשה סביבו ולא לפעול בצורה בלתי אחראית כלפי עצמו וכלפי הסובבים אותו. רוכב ערני יכול לנווט את עצמו ולמנוע מקרים של התנגשויות.

אופניים חשמליים הם כלי נהדר. כדי להפיק את התועלת שלכם וליהנות מהנסיעה בלי לסכן את עצמכם - חשוב לכם לעשות שימוש בטוח על פי הכללים.

חיסכון זה ענין של בחירה

שימוש נכון במשאבים יכול לשמש את האדם בצורה טובה יותר ונוחה הרבה יותר.

האזרח הישראלי המצוי מתמודד באופן לא פשוט עם מציאות כלכלית קשה, מפלגות רבות עלו לשלטון על בסיסי אג'נדה כלכלית שהבטיחה כי הפתרון נמצא אצלם, אל בנראה כי כל עוד אדם לא יעשה לביתו לא תימצא הדרך לפתרון הבעיה, הדרך הראשונה לחיות טוב יותר זה לחשוב איך חיים, חיים מתוך חשבון יכולים לחסוך עליות רבות ולסייע לאנשים לחיות טוב יותר, רגוע ויותר ובטוח הרבה יותר.

הצצה חפוזה לעבר חשבון העובר ושב מציגה מציאות עגומה, שגוררת רבות בחשבון הינן בעלות מספרים גבוהים, כמו למשל הוצאות הרכב, אחזקת רכב פלוס תחזוקת רכב מהווה סעיף גדול מאוד בסל החשבון הפרטי, לכן נכון לחשוב קדימה, זו הסיבה בגינה כדאי לנהל נרמול מערכת ולעבור לנסיעה באמצעים אחרים.

קשה לוותר על הרכב ועל העצמאות שהוא נותן אבל ניתן בהחלט לשמור על העצמאות ולהחליף את הרכב באופניים חשמליות, אופניים חשמליים יכולות לשמש את רוכביהן בצורה אופטימלית לשמור להם על העצמאות, לאפשר להם את הטבעי ביורת – הגעה בזמן שנבחר על ידם למחוז חפצם ויחד עם זאת לא לחבל בחשבון ההוצאות השוטפות.

גם אם וכאשר לא ניתן להימנע לחלוטין מנסיעה ברכב\ ניתן בהחלט למזער את השימוש בה ובכך לחסוך את המחיר היקר של התחזוקה, ניקיון, תיקונים וכמובן ומעל הכול המחיר הגבוה של הדלק שעולה כל העת.

אופניים חשמליות אינן יקרות לרכישה, ניתן להצטייד כגיבוי בסוללה חשמלית נוספת שתיתן מענה בעת הצורך ותספק את מה שצריך אם וכאשר נגמרת הסוללה, החלפת הבטרייה הינה פשוטה, לא צריך להפעיל מערכת סבוכה על מנת להחליף אותה, כך ניתן גם לחסום עלויות של חניה, ניתן לקשור את האופניים החשמליים למעקה המיועד לכך וליהנות מחינה חינמית.

קיימים אופניים חשמליים מתקפלים, אופניים חשמליים מתקפלים מאפשרים נסיעה חלקה באמצעותה אופניים ומניעה של גניבה אן וכאשר רוצים להיכנס הביתה, למקום העבודה. אופניים חשמליים מתקפלים מאפשרים גם שילוב של נסיעה באוטובוס יחד ע רכיבה על אופניים, כך ניתן למקסם את השימוש ולהפוך אותו לפרקטי יותר.

מאמרים מדהימים ומידע נוסף אני ממליץ לכם לקרוא ב www.urbanico.co.il