דנמרק
דנמרקצילום: ISTOCK

הפרלמנט בדנמרק ידון בהצעת חוק האוסרת לקיים ברית מילה, לאחר ש-50 אלף אזרחים חתמו על עצומה המתנגדת לעריכת ברית מילה לתינוק בן שמונה ימים.

מאחורי העצומה עומדים פעילי זכויות אדם בדנמרק. היוזמים דורשים כי ברית המילה לא תיעשה ללא פיקוח רפואי אלא תתבצע רק על ידי רופא מומחה מבית החולים.

כדי לחייב את הפרלמנט הדני לדון בסוגיה הם נדרשו להחתים 50,000 איש. כאמור, בימים האחרונים הם השיגו את מספר החותמים הדרוש והפרלמנט הדני צפוי לקיים דיון בנושא.

רב יהודי דנמרק הרב יאיר מלכיאור אמר בתגובה כי על אף שהמפלגות הגדולות מתנגדות ליוזמה, יהודי דנמרק מודאגים נוכח ההתנגדות הגוברת במדינה לברית המילה, התנגדות המקבלת ביטוי בסקרי דעת הקהל.

לפני כשנתיים הודיע משרד הבריאות הדני כי כל המילות המתקיימות במדינה יצטרכו להירשם במשרד הבריאות המקומי על מנת שיוכלו להיות תחת פיקוח.

לצד זאת, ראשי ההסתדרות הרפואית הודיעו כי הם שוקלים לפנות לחברי הפרלמנט המקומי ולדרוש כי יעבירו הצעת חוק שתמנע בחקיקה את המילה לקטינים, אולם עדיין לא החליטו סופית האם לדרוש איסור מוחלט על ביצוע ברית המילה בחוק.

על פי ההערכות מבוצעות בין אלף לאלפיים מילות מדי שנה בדנמרק, בעיקר לחברי הקהילות היהודיות והמוסלמיות במדינה. בסקר שנערך לאחרונה עלה שלפחות 87 אחוזים מתושבי דנמרק הביעו תמיכה באיסור על ביצוע ברית מילה על ידי חקיקה.