פארק הזהב
פארק הזהבצילום: רשות הכנרת

מזה כשנתיים שצוותי ההדרכה מעמותת קסמי טבע ונוף והצוותים המקצועיים של רשות הכינרת מובילים את פרויקט שיקום פארק הזהב בקריית שמונה יחד עם תלמידי בית הספר דרכא-דנציגר שפרצו שביל המאפשר נגישות ציבורית לנחל, למפלים, למסלול הייחודי ותנועה חופשית בתוך השטח העצום של 110 דונם טבע קסום בלב קריית שמונה.

פארק הזהב, ממוקם בליבה של קרית שמונה, סמוך לו מסגד עתיק משנת 1906- שריד היסטורי לכפר 'חלסה' המשמש כיום מוזאון לתולדות קרית שמונה ולצידו מודל משוחזר של 'פחונים' מימי המעברה של המתיישבים הראשונים בקרית שמונה.

התלמידים פרצו מסלול מעגלי באורך כ-2 ק"מ, החוצה את הפארק, בו קיים גם מרחב ציבורי עם מדשאות ומתקנים המתאים לפיקניקים.

בנוסף, בסיוע עירית קרית שמונה נחשף מפגש הנחלים הזורמים בעיר: נחל עין שושן ('הטחנות') ונחל עין זהב. באתר קיים מקווה מים טבעי, גו'נגל ארץ-ישראלי, מפל עוצמתי בגובה של יותר משני מטרים, צמחייה ייחודית וסבך קנים. כמו כן, גיא קולר – מפקח ברשות הכינרת האמון על פרויקטים לשיקום נחלים באזור הגליל העליון סייע לתלמידים בעבודות שהצריכו ידע מקצועי וכלים כבדים.

במהלך הפעילות ניקו הנערים והנערות את תוכו של הנחל ואת סביבתו, דפנו את הגדות, פרצו שבילים, חידשו בתי גידול לחים, יצרו גשרונים למעבר מעל נקודות בוציות, הקימו פינות ישיבה ואפשרו מעבר חופשי בתוך ה'ג'ונגל' העירוני הייחודי בכדי להנגיש את הטבע לאדם.

יעל סלע מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת אומרת כי מטרת פרויקט שומרי הנחל הינה ליצר חיבור וזיקה בין התושבים לפלאי הטבע הסמוכים לביתם, כפי שנוצר במסגרת פרויקט זה, וכך לקדם שמירה על ערכי טבע ולטפחם.

האתר פתוח לקהל הרחב והוא ממוקם מול האצטדיון העירוני בקרית שמונה.