יחיאל לסרי
יחיאל לסריPhoto by Noam Revkin Fenton/FLASH90

תמיכה מרומזת של אגודת ישראל באשדוד לקראת הבחירות? ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי התקבל אמש (א') בחמימות רבה בחסידות בעלזא שחגגה ברוב עם את שמחת 'שבע ברכות' המרכזי לנכד האדמו"ר בקרית בעלזא בירושלים.

למרות העיתוי הרגיש - ארבעה וחצי חודשים לפני הבחירות המקומיות – התקבל ראש העיר לסרי בחביבות רבה על ידי האדמו"ר מבעלזא, לחץ את ידו ואיחל לו ברכת 'מזל טוב'.

בהמשך הושב על בימת הכבוד לצידם של חבר מועצת עיריית אשדוד אפרים וובר ונציג החסידות חבר הכנסת ישראל אייכלר.

אמנם ההחלטה הרשמית אודות זהות מועמדה של אגודת ישראל באשדוד תתקבל כחודשיים לפני הבחירות, אולם העובדה שראש העיר לסרי זוכה לקבלת פנים חמימה בחסידות בעלזא – הפלג החסידי השני בגודלו בעיר אשדוד - בעיתוי כה רגיש, מלמדת דבר או שניים על הנטיה הטבעית של אגודת ישראל המקומית.

לאחר האירוע החגיגי אמר חבר מועצת העיר אפרים וובר כי "אגודת ישראל תתמוך במועמד שישמור על הסטטוס קוו באשדוד ויציג יכולת לנצח את הבחירות. לפי שעה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הינו בעל הסיכויים הסבירים ביותר להוכיח זאת".

בסוף השבוע האחרון הביע עסקן גוראי, יצחק גולדקנופף, מעל גבי עיתון החסידות 'המודיע', מידה רבה של ספקנות אודות שאלת התמיכה של חסידות גור בלסרי. זאת, בשל היותו, לטענתם, מפר את הסטטוס קוו בעיר ביב סוגיית שמירת השבת במרחב הציבורי.