יקב טורא
יקב טוראצילום: יח"צ

יין הדגל של יקב טורא, Mountain Peak, זכה במדליית כסף בתחרות Decanter 2018 הבריטית.

התחרות היוקרתית נערכת מדי שנה בלונדון על ידי מגזין Decanter, הנחשב לאחד מהמגזינים החשובים והמקצועיים בתחום היין.

Mountain Peak, יין בעל צבע אדום ארגמני עז עם ניחוחות פרי אדום בשל וגרגרי יער, תיבול קל של פלפל שחור, ציפורן ומנטה, גוף מלא וחומציות מאוזנת, זוכה מדי שנה במספר תחרויות ומדליות.

''זוהי גאווה גדולה עבורנו, זו ההוכחה לאיכות המאונטין פיק בפרט ואיכות יינות היקב בכלל", אומר ארז בן סעדון, יינן ובעלי יקב טורא.

יקב טורא מוגדר כיקב אחוזה משפחתי ומוקפד (Estate Winery), בין הבודדים הקיימים בישראל. בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, מהם מגיעים הענבים ליקב.

היקב שהוקם בשנת 2003, ומהבציר הראשון יצרו 1200 בקבוקים, גדל בהתמדה ועד לבציר 2017 הגיע היקב לייצור של כ – 100,000 בקבוקים בשנה. כרמי היין נטועים החל משנת 1997, ביישוב ברכה.

הכרמים התגלו ככרמים מהאיכותיים ביותר בארץ, בעלי מטרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר באזור וברחבי הארץ.

זהו מיקום אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים, מרוכזים ואיכותיים. כל מגוון יינות היקב מאוזנים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע ואהבה רבה לאדמה ומבטיחים הנאה מירבית ללקוחות.