רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאניצילום: רויטרס

רודי ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר וממקורביו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שוהה בימים אלו בישראל כדי לקחת חלק באירוע "עושים שוק" של העיתון "גלובס".

בראיון מקדים שנערך עמו, הוא מתייחס בין היתר לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

כשנשאל האם מתקיים ''ציד מכשפות'' נגד נתניהו, השיב ג'וליאני "ובכן, אני לא יודע בנוגע לכל מה שחוקרים שם, אבל החלק של הסיגרים, זה ממש מרתיח. במקרה אני ממש אוהב סיגרים ואני בטוח שגם ישבתי פעם לעשן סיגר עם ביבי. למעשה אתן גוזלות לי עכשיו את זמן הסיגרים שלי".

ג'וליאני מתכוון לבקר בימים הקרובים בשגרירות ארה"ב בירושלים, ''אראה את כל העובדים המאושרים שלנו שם. אשב לארוחת ערב עם השגריר שלנו דיוויד פרידמן, שהוא חבר קרוב".

הוא העיד כי טראמפ היה מופתע ושמח מכך שלא התפתחה כל-כך הרבה אלימות ערבית סביב העברת השגרירות כפי שחשבו שתהיה. ''זו הייתה החלטה שקשה לקבלה, אם מסתכלים על התקופה שקדמה להחלטה, ובדיעבד זו החלטה נבונה, וזו הסיבה שטראמפ הוא מנהיג גדול. הלוואי ואני הייתי נוכח באירוע העברת השגרירות.

''העורך דין השותף עמי בייצוג טראמפ, ג'יי סוקולאו, הגיע לאירוע. הוא יהודי ועבד במשך שנים ארוכות עם הקהילה האוונגליסטית בארה"ב, ואלה הם האנשים התומכים הגדולים ביותר של מדינת ישראל. החברים היהודים שלי, בניו-יורק אומרים לי האוונגליסטים אפילו תומכים בישראל יותר מאשר הקהילה היהודית האמריקאית".

ג'וליאני מדגיש כי "טראמפ הוא החבר הטוב ביותר שהיה לישראל מעולם. בעבר חשבתי שרק הנשיאים רייגן ובוש הבן היו טובים לישראל. אובמה לא היה חבר טוב וקלינטון היה בסדר. אבל טראמפ מקבל החלטות שלאף אחד לפניו לא היה את האומץ לקבל. הרי הקונגרס האמריקאי החליט בחוק להורות על העברת השגרירות לירושלים, וזה מעולם לא קרה. כל קודמיו של טראמפ הפריחו הבטחות ולא ביצעו".

לדבריו, היחסים של טראמפ עם הפלסטינים שונים כיום לעומת העבר. "זה לא שהנשיא לא מעוניין לראות אותם חיים בשלום ובשגשוג אבל הוא מאמין שהצעד הראשון והעיקרי צריך להתבצע על ידם. הם צריכים לעצור את הטרור, הם צריכים להפסיק לאמן אנשים להרוג ולהפסיק להרוג נוצרים ויהודים. איך אפשר לעשות שלום עם רשות שרוצה להפוך למדינה שנותנת חסות לטרור?''.