טיול שחרור
טיול שחרורצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הערב (ג') בטקס בנתב"ג לכבודם של 20 נכי צה"ל שיוצאים לטיול ראשון אחרי הפציעה ושחרורם מהצבא.

"טיול שחרור" הוא מיזם שיקומי שמובילה ויוזמת אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, בשיתוף חברת "אל על", זו השנה הרביעית ברציפות.

השנה יעפילו 20 משתתפי המסע לפסגת המאצ'ו פיצ'ו בפרו לגובה של 4,400 מטר, יצעדו ברגל כ-35 ק"מ וילונו בשטח. את הקבוצה, הכוללת נכי צה"ל ממלחמת לבנון השניה, מבצע "צוק איתן" וגל הטרור האחרון, ילווה צוות רפואי ופסיכולוג.

שר הביטחון ליברמן אמר לנכי צה"ל, "אנחנו אוהבים אתכם, מאמינים בכם, מתפעלים מתעצומות הנפש שלכם ומעריכים עד אין קץ את ההקרבה שלכם. אתם גיבורים! בהצלחה במסע".

אחד ממשתתפי המסע, שמעון יפרח, לוחם משמר הגבול אשר נפצע מירי בפברואר 2016 במהלך פעילות חילוץ חיילים במחנה הפליטים בקלנדיה ואף זכה בשל כך לעיטור המופת, אמר כי "הטיול יהווה עבורנו מסע משמעותי וחשוב בחיינו ובכך נסגור מעגל לאחר שירותנו הצבאי".

יו"ר אגודת ידידי פצועי צה"ל, האלוף (מיל') אליעזר שקדי, אמר בטקס "אתם יוצאים למסע שהוא חוויה מיוחדת במינה אשר יציב בפניכם אתגר פיזי ומנטלי. אני משוכנע שבזכות תעצומות הנפש והעוצמות הפנימיות האדירות שיש בכל אחת ואחד מכם, תעמדו בו בגבורה ותשובו ארצה עם ההבנה כי אין דבר שאתם לא יכולים לו. אני רוצה לומר לכם בשם כולנו: אנחנו גאים בכם, מאמינים בכם, משוכנעים ביכולתכם ואוהבים אתכם''.

תא"ל (מיל') חיים רונן, מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, אמר "אנחנו מבינים עד כמה 'טיול שחרור' נתפס כאירוע משמעותי עבור כל חייל שמסיים את שירותו הצבאי. אנו שמחים שמצאנו את הדרך, יחד עם הציבור הישראלי, לאפשר לנכי צה"ל לצאת למסע מסוג זה למרות כל המגבלות. זאת החובה המוסרית והערכית של כולנו כלפי מי שנפגעו בעת משמרתם במשימת ביטחון המדינה".

גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על, אמר בטקס כי "חברת אל על גאה על שיתוף הפעולה עם ארגון נכי צה"ל ואגודת הידידים. מדובר בפרוייקט שהוא ערכי מהמעלה הראשונה ויש בו מעט מהצורך שלנו כחברה להשיב ולו במעט מהחוב של כולנו לחבורה הנפלאה הזו".