דורש תשובות. סמוטריץ'
דורש תשובות. סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת תדון מחר בטענות על התנהלות מקלה של הפרקליטות בייחס לפעילים ישראלים ששימשו כסייענים של הביטחון המסכל של הרש"פ לאיתור מוכרי קרקעות פלסטינים ליהודים.

את ההצעה לדיון יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי ועודד פורר מישראל ביתנו, על רקע החלטות הפרקליטות בעניינם של פעילים רדיקליים מארגוני שמאל, אשר נחשפו על ידי ארגון "עד-כאן" כמי שהסגירו פלסטינים למטרת הריגה בגין רצונם לסחור בקרקע ליהודים, בלפחות ארבעה מקרים.

בבקשה לדיון ששלח ח"כ סמוטריץ' נכתב כי הפרקליטות ניהלה את התהליכים בתיקים בסחבת, ובסף הדרך הוגש כתב אישום מקל.

"שנתיים וחצי לאחר שנחשף כי פעילים רדיקלים בארגוני 'זכויות אדם' כמו תעאיוש, בצלם ורבנים לזכויות אדם, שלחו פלסטינאים אל מותם לפחות ב-4 מקרים, וזאת אך ורק בגלל שחשבו למכור אדמה ליהודים, לאחר גרירת רגלים בחקירה ומאבק משפטי ממושך שכלל ביקורת על הפרקליטות מצד הנציב דוד רוזן, תכתובות ארוכות ועתירה לבג"צ מטעם ארגון 'עד כאן', הודיעה פרקליטות המדינה כי יוגש כתב אישום מקל כנגד עזרא נאווי והתיק כנגד שני שותפיו להסגרות ייסגר", נכתב בהצעה.

"לפי הודעת הפרקליטות הסעיפים בגינם נחקרו נאווי ושותפיו - מגע עם סוכן זר וסיוע להריגה, אינם צפויים להיכלל בכתב האישום, אלא אשמה קלה בלבד: הפרת הסכמי הביניים. הימנעות פרקליטות המדינה מהעמדת נאווי לדין באשמת שותפות וסיוע להריגה ובאשמת מגע עם סוכן זר, כמוה כהסכמת מדינת ישראל שמוסלמים המוכרים קרקעות ליהודים, דינם מוות. לאור הזלזול המוחלט בחוק הישראלי מצד הארגונים הרדיקלים והקשרים הענפים שלהם עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים והסגרת אנשים אל מותם. אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דחופה לדיון בנושא", כתב ח"כ סמוטריץ'.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" שחשף את החומרים המפלילים על עזרא נאווי, מסר, "התנהלותה של פרקליטות המדינה לאורך כל התיק מעלה תמיהה מדוע הפרקליטות נוהגת בכפפות של משי כלפי חוליה רצחנית ואנטישמית שהובילה לעינויים ורצח של אנשים - רק כי חשבו למכור אדמה ליהודים, תוך שיתוף פעולה עם הביטחון המסכל הפלסטיני. האם ייתכן שהשימוש בכסות של 'ארגון זכויות אדם' מזכה את חברי החוליה בחסינות מול גורמי החוק?".

לקראת הדיון מסר ח"כ עודד פורר, "ההוצאות להורג שנערכו לפלסטינים בחסותם של פעילי שמאל רדיקילים רק בשל העובדה שהיה בכוונתם למכור קרקעות ליהודים מוכיחות כי כל האמצעים כשרים במלחמתו של השמאל הקיצוני נגד מפעל ההתיישבות הציוני. דווקא בשל כך, אסור לעבור לסדר היום על תופעות מסוג זה ויש למצות את הדין עם המעורבים".

לדבריו, "ההחלטה על הגשת כתב אישום מקל נגד האחראים להוצאה להורג, הופכת את המעשה החמור הזה לעבירה קלה, משנה את חוקי המשחק במלחמתם של נאווי וחבריו נגד המתיישבים ובפועל מעודדת את המשך הטרור נגד ההתיישבות. אני קורא לפרקליטות לשנות את החלטתה ולהגיש כתב אישום חמור בגין סיוע לרצח נגד החשודים".