דייסון הערב מול שחקני הגלבוע
דייסון הערב מול שחקני הגלבועצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

בשנתיים האחרונות, רק קבוצה אחת יצאה מפיגור 2:1 בסדרת פלייאוף - הפועל ירושלים שעשתה זאת אשתקד מול עירוני נהריה עם שלושה ניצחונות רצופים, אחרי שהפסידה בשני המשחקים הראשונים בסדרה.

כמו בעונה שעברה, גם הפעם פתחו הירושלמים את סדרת רבע הגמר עם הפסד ביתי שכמעט ועלה להם באיבוד יתרון הבייתיות, אך ניצחון בחוץ על גלבוע/גליל החזיר את היתרון והערב (שלישי) סגרו שחקני האלופה את הסיפור כשהביסו בחוץ בתוצאה 74:99 בדרך לחצי גמר הפיינל-פור.

הירושלמים שבשלושה מחמשת ניצחונותיהם האחרונים בסדרות רבע הגמר הגיעו במשחק חמישי ומכריע, לא נזקקו הפעם למשחק כזה, כשהביסו הערב את הצפוניים באולמם הביתי שבגן נר בתוצאה 74:99.

לזכות המארחים מגלבוע/גליל ייאמר כי אלה אמנם נכנסו מוקדם לפיגור דו-ספרתי, אך הצליחו לחזור מזה לא פעם במשחק הערב, ולקראת הרבע האחרון והמכריע צימקו את ההפרש עד ל-9 נקודות. לרוע מזלם, מרגע זה ואילך השתלטו שחקני האלופה על המשחק, ושייטו כל הדרך לניצחון גדול בדרך לשמירה על תואר האליפות.

גלבוע שוב לא עוברת סיבוב בפלייאוף, מאז 2011, כשהפעם היא נותרת עם המחמאות בלבד. האלופה תפגוש בשלב חצי הגמר את המנצחת במשחק החמישי בין הפועל אילת להפועל חולון, משחק שיתקיים בהיכל הטוטו שבחולון ביום חמישי הקרוב.