המסתערבים עוצרים את גנבי הנשק הבדואים

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד שלושה בדואים תושבי לקיה בנגב בגין חטיפת נשק מחייל בצומת בית קמה בשבוע שעבר.

כתב האישום מייחס לנאשמים סארי אבו עיאש, סלימאן אבו עאיש ונאשם נוסף שהינו קטין, עבירות שוד בנסיבות מחמירות, עבירות נשק, שינוי זהות של רכב ושיבוש מהלכי משפט. השלושה הינם קרובי משפחה. סארי והקטין הינם אחים.

מכתב האישום עולה כי קודם ליום האירוע, גמלה בליבו של סארי ההחלטה לחטוף נשק מחייל צה"ל על מנת למכור אותו תמורת סכום של כ-20,000 שקל.

ביום האירוע שיתף סארי בתוכניתו את הנאשם השני, סלימאן, אשר הסכים לקשור עימו קשר להוצאת התוכנית אל הפועל תמורת תשלום של 1000 שקל בעבור חלקו בתוכנית.

בהמשך לאמור, הצטייד סארי ברכב השייך לאחיו, באקדח חרוזים הנחזה להיות אקדח אמיתי, שלוש מטפחות ראש של אחיותיו לכיסוי הפנים, וכן כפפות, ונסע עם סלימאן לאיזור תחנת הדלק ליד מחלף בית קמה, שם בחנו את האיזור וחיפשו אחר מקום מתאים לשדוד נשק מחייל צה"ל.

לאחר מכן נסעו סארי וסלימאן מהמקום לכיוון דאהריה, שם במוסך נטלו לוחיות רישוי של רכב ישראלי. לאחר ששבו אספו את אחיו הקטין של סארי מצומת שוקת ולאחר מכן נסעו ליער להב ושם החליף סארי את לוחיות הרישוי ללוחיות הרישוי שהביאו מדאהריה, כך שהרכב נחזה להיות רכב אחר, והנאשמים הצטיידו במטפחות ובכפפות.

סארי הציע לאחיו הקטין להצטרף אליו ולסלימאן לתוכנית ולקחת חלק בשוד הנשק מהחייל, וכן הציע לתת לו סכום של 1000 שקל לאחר מכירת הנשק, והקטין הסכים.

לאחר מכן נסעו שלושת הנאשמים לבית קמה. כשהתקרבו למחלף בית קמה סמוך לפני השעה 18:30 כיסו את פניהם במטפחות.

הנאשמים הסתובבו בשתי הככרות ליד מחלף בית קמה, והבחינו בחיילים בתחנת הדלק הסמוכה. הנאשמים חששו לפנות אליהם כי היו חיילים רבים ומצלמות באיזור.

הנאשמים המשיכו בנסיעה לכיוון סניף מקדונלדס, והבחינו בחייל בשרות סדיר לבוש מדים שהלך במקום ונשא על גופו נשק מסוג רובה סער וכן מחסנית עם כדורים. הנאשמים התקרבו בנסיעה ברכב לעבר לחייל שהלך בשולי הכביש, עד שעצרו סמוך אליו.

בשלב זה יצאו סלימאן והקטין מהרכב, כשהם רעולי פנים ולובשים כפפות, רצו לעבר החייל, אשר הבחין בהם והספיק להכניס מחסנית לנשק, והחלו להאבק בו. סארי יצא מהרכב, כיוון את האקדח בו הצטיידו לעבר החייל, והכה בראשו באקדח. הנאשמים ניסו להוריד את הרצועה עליה נתלה הנשק על גופו של החייל, ומי מהם איים עליו ודרש ממנו להביא לו את הנשק.

לאחר מכן הפילו הנאשמים את החייל על הקרקע, ולאחר מאבק לקחו מהחייל את הנשק ורצו לעבר הרכב, כשאחד מהם אוחז בנשק.

החייל קם, ורץ לעבר הנאשמים ברכב, אחז בדלת הרכב האחורית משמאל, משך בדלת, ואף הצליח לפתוח אותה, אך הנאשמים החלו בנסיעה, וברחו מהמקום כשהם נוסעים במהירות על כביש עפר ליד קיבוץ בית קמה.

סמוך לאחר מכן התהפך הרכב, ואז הנאשמים ברחו מהרכב עם הנשק. סארי הסתיר את הנשק במקום אחר, עם האקדח וחלק מהציוד, והנאשמים הסתתרו למשך מספר שעות, ואז חזרו לבתיהם.

עוד באותו היום השמיד סארי את כרטיס הזיכרון של הטלפון שלו, ולמחרת היום, הורה סארי לאחיו הקטין להיפטר מהטלפון הנייד שלו, משום שהם נמצאים במעקב, והקטין מסר לסארי את הטלפון הנייד שלו.

במקביל לכתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.