נתניהו עם ראשי החברות הצרפתיות
נתניהו עם ראשי החברות הצרפתיותצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (רביעי) עם שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מייר, במשרד האוצר בפריז.

בתום המפגש נועדו השניים עם ראשי חברות גדולות בצרפת מתחומים שונים. נתניהו שוחח עימם על החרמות נגד ישראל.

נתניהו סיפר על שיחתו עם מנכ״ל גוגל, "דיברתי עם אריק שמידט מגוגל, שאיתו אני נפגש באופן קבוע יחד עם אחרים המובילים את המהפכה הטכנולוגית הגדולה המתחוללת בעולם, ושאלתי אותו: 'אתה לא מוטרד מהחרמות על ישראל?'. הוא אמר: 'להחרים את ישראל? זה כמו להחרים את עצמנו. כאן נמצאת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר'. הוא עוד אמר: 'ישנם רק שני מרכזים' – אלה המילים שלו. אני לא יודע מה הוא אומר בפריס, אבל זה מה שהוא אמר לי בישראל – 'שבתחומים מסוימים ישראל יותר חשובה מאשר עמק הסיליקון. בתחומים בהם אני משקיע, שזה טכנולוגיית מידע פורצת דרך, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות את זה. זה לא יעלה על הדעת'".

לדברי נתניהו הטכנולוגיה הישראלית מגיעה לכל העולם, שיודע להעריך זאת. "זה גורם לשינוי אדיר היום בישראל. למשל, עם יפן. במשך שנים חברות יפניות לא הגיעו לישראל. ראש הממשלה אבה הגיע לישראל לפני כשלוש שנים להזמנתי. אני ביקרתי ביפן ואח"כ הוא הגיע. היקף ההשקעות היפניות בישראל גדל פי עשרים. לא פי שניים ולא פי שלושה - פי עשרים, בתוך שלוש שנים. אותו דבר קורה בהשקעות ישראליות, אם כי לא באותו היקף".

הוא הסביר לאנשי העסקים קצת על השוק הטכנולוגי הפועל בישראל. "אני חושב שיש מעט מאוד תחומים שהטכנולוגיה לא תגיע אליהם. אני חושב שהפער בין היי-טק ללואו-טק מתפוגג, לא בכל מקום, אבל בתחומים רבים מאוד. הוא מתפוגג מהר יותר מכפי שציפינו.

״אני חושב גם שנוצרים שווקים חדשים. ההנחה הכלכלית המסורתית לפיה יש ביקוש או היצע שמייצר ביקוש - ביקוש שמייצר היצע, זה הכל נכון, אבל החדשנות יוצרת מימד חדש לגמרי. החדשנות יוצרת תעשיות חדשות לגמרי ומחוללת מהפכה בתעשיות הישנות", הוסיף ראש הממשלה.