ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי
ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מייצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלונדון (רביעי) עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ברחוב דאונינג 10 בלונדון.

נתניהו אמר בפגישה: "היום אני מבקש להתמקד בשתי מטרות משותפות לנו. הראשונה היא כיצד נוכל לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, והשנייה היא כיצד לבלום את תוקפנותה של איראן באיזור, ובמיוחד בסוריה. אני חושב שנוכל למצוא דרכים לעבוד יחד כדי להגיע אל שתי המטרות הללו".

"בכל הנוגע לעזה, אני חושב שהבעיות שם נובעות מכך שהמטרה המרכזית של החמאס היא להשמיד את ישראל. מה שאנו עדים לו עכשיו הוא לא הפגנה שלווה, הם מנסים לשרוף את שדותינו. האנשים הללו מקבלים כסף מחמאס, שדוחק בהם לנסות לפרוץ את גבולות ישראל, להרוג כמה שיותר ישראלים ולחטוף את חיילינו", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "זו אינה הפגנה לא אלימה. ההיפך הוא הנכון. אנו עושים כל שביכולתנו כדי להפחית את מספר הנפגעים ובמקביל להגן על חיי ישראלים. אני חושב שאת מכירה בכך. זו טכניקה חדשה לתקוף מחבלים שתוקפים מטרות אזרחיות ומתחבאים מאחורי אזרחים, ובמקרה הזה משתמשים באזרחים כמגינים אנושיים. אני חושב שעלינו לגנות זאת ולדון בדרכים למנוע זאת".

מיי אמרה בתגובה, "אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגנה עצמית אבל היה אובדן חיים ויש הסלמה בעזה. אני רוצה שנשוחח על הקלה במצב ברצועה וגם על איך אפשר לחזור לפתרון שתי המדינות".