אחד מהתלמידים הזוכים עם ראש המועצה
אחד מהתלמידים הזוכים עם ראש המועצהצילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

לאחר 12 שבועות של לימוד ושינון משניות, הגיע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לבית הספר ממ"ד שיל"ת פדואל שבשומרון כדי להעניק לתלמידים תעודות הוקרה ופרסים על היכולות שהוכיחו בתחום המשנה.

לרב הראש התלוו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הרב מנשה יששכר רב הישוב פדואל, ורב הישוב ברוכין הרב מאיר הילביץ.

בין הזוכים גם ארבעה ילדים, שעלו רק לפני 3 שנים מפריז לשומרון. אחד מהם הוא ידידיה ריקונו, תלמיד כתה ג', שהצליח להתחרות בישראלים ותיקים, ללמוד ולשנן משניות.

אמו, יעל ריקונו, התרגשה מאוד וסיפרה: "אני מקווה שאני אצליח להחזיר לשומרון ולתושבי השומרון את כל הטוב שהם עשו עבורנו. אנחנו עוברים תהליך קליטה מצויין".

רבה הראשי של ישראל, הרב דוד לאו, אמר לתלמידים הרבים שהתכנסו במקום כי "כל האויבים והשונאים שיש לנו לא יכולים לפגוע בנו בזכות לימוד התורה שלכם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לרב ביה"ס, הרב עמירם אלבה, שעמל רבות כדי להביא את התלמידים להישגים. "אשרינו שאלו הם ילדינו. ששוקדים על לימוד תורה, על שינון השפה העברית. בזכות לימוד התורה הזה, בזכות הנחישות של התלמידים, אנחנו רואים את השומרון צומח ומתפתח. מי שמסוגל ללמוד, כך בוודאי אם הוא עולה חדש, שום אתגר לא יהיה קשה לו".

נציין ביה"ס פדואל בשומרון, בניהולו של הרב אליקים נויברגר, מקיים זו השנה התשיעית, תחרות בין התלמידים בנושא שינון והבנת משניות.